Patch 3.0.3

Patch 3.0.3

StarCraft prze do przodu - ukazała się dzisiaj łatka 3.0.3 do Hearth of the Swarm - czy będzie to ostatnia dla tego dodatku? Zobaczymy! Ostatecznie do premiery Legacy pozostało już tylko 12 dni.

Co ważnego się pojawi w grze?

  • Nowe serwery gier dla regionów Ameryki i Azji - gracze będą do nich przypisywani na podstawie pingu. Europa niestety musi obejść się smakiem.
  • Lepszy dobór graczy - rzadziej ma być dobierany do gracza z brązu gracz z grand mastera (czemu w ogóle jest dopuszczana taka sytuacja?! :D ). Mamy to również odczuć w rozgrywkach drużynowych.
  • Kara wyciszenia - przetestowany system w heroes przechodzi do StarCrafta! Często zgłaszana osoba będzie dostawała blokadę systemową na wysyłanie wiadomości na privach i czatach publicznych. I podobnie jak w HotSie - pierwsza kara na 24h, kolejne 2x dłuższe w stosunku do poprzednich.
  • Dostęp do filmów podsumowujących poprzednie kampanie - miło, ale gdzie podsumowanie SC1? :)
  • Prosty system rozmów w grze - również na wzór HotSa pojawią się komendy „Atak”, „Obroń”, „Idę”, „Odwrót”.

Czy zmiany na plus? Na pewno :)

Pełny patchnotes:

Heart of the Swarm – informacje o aktualizacji 3.0.3

Ogólne

Regionalne serwery gry
Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 3.0.3, w StarCraft II pojawią się nowe serwery do gry dla regionu obu Ameryk i Azji.
System dobierania graczy będzie teraz starał się automatycznie znaleźć dla was najlepszy serwer do gry w oparciu o pomiar opóźnienia przesyłania pakietów (tzw. ping) dokonany dla wszystkich serwerów w regionie, w którym się zalogowaliście;
System wykorzysta informacje o pingu w połączeniu z danymi o waszym indywidualnym poziomie umiejętności, aby dopasować was do innych graczy o podobnych umiejętnościach, którzy również łączą się z danym serwerem.
Dodatkowo w menu Opcje > Język i region będzie można wybrać preferowany serwer gry. Domyślnym ustawieniem będzie „Najlepsze dopasowanie”, ale gracze mają możliwość zmiany, jeśli dostrzegą problemy z połączeniem podczas rozgrywki na danym serwerze. Jeśli nie zauważycie problemów, zaleca się pozostawienie ustawienia domyślnego.

Usprawnienia systemu dobierania graczy
Gracze powinni teraz krócej czekać w kolejce podczas wyszukiwania meczów;
Gracze na wyraźnie różniących się poziomach umiejętności (np. gracz z ligi arcymistrzowskiej przeciwko graczowi z brązowej) powinni być teraz rzadziej rozstawiani przeciwko sobie w meczach 1 na 1;
System dobierania graczy powinien teraz dobierać drużyny o podobnych rozmiarach podczas wyszukiwania gier drużynowych.

Kara wyciszenia
Gracze, którzy będą często zgłaszani za obraźliwe zachowanie na czacie w StarCraft II, otrzymają karę wyciszenia;
Uciszeni gracze nie mogą wysyłać wiadomości czatu w następujących miejscach i sytuacjach:
W grze do wszystkich i w rozmowie z sojusznikiem;
Wysyłać szeptów do osób spoza listy znajomych;
Na kanałach czatu: publicznych, grupowych lub gier dowolnych;
W poczekalniach turniejowych (dostępnych po premierze Legacy of the Void);
W poczekalniach publicznych gier dowolnych i w Salonie Gier;
Nie mogą również pisać recenzji map.
Pierwsza kara wyciszenia wobec gracza będzie trwała 24 godziny;
Czas trwania każdej kolejnej kary zostanie wydłużony dwukrotnie względem poprzedniej; nie istnieje maksymalny limit czasu, na jaki dany gracz może zostać wyciszony;
Wyciszeni gracze zostaną powiadomieni o pozostałym czasie trwania kary każdorazowo przy logowaniu do StarCraft II;
Aby poinformować innych graczy o tym, że dany zawodnik został wyciszony, na jego portrecie w menu pojawi się symbol czerwonego dymku dialogowego.
Więcej informacji na temat kary wyciszenia znajdziecie w opublikowanym przez nas omówieniu tej funkcji w grze Heroes of the Storm, w której działa ona podobnie.

StarCraft II będzie teraz lepiej oceniał czy gracz zdobył konkretne meta-osiągnięcia za kampanię Heart of the Swarm czy te z nadchodzącego dodatku Legacy of the Void i może uznać te osiągnięcia, jeśli natrafi na błąd;
Gracze, którzy zostaną tymczasowo rozłączeni z usługą Battle.net w trakcie gry, nie powinni już tracić postępów osiągnięć, jeśli zostaną automatycznie połączeni ponownie podczas tej samej sesji gry. Powinno to zmniejszyć liczbę graczy, którym nie są zaliczane osiągnięcia mimo że spełnili wszystkie ich kryteria;
W menu Opcje > Grafika wyświetlana jest teraz wiadomość, która ostrzega, jeśli gracze posiadający 2GB lub mniej pamięci próbują ustawić jakość tekstur na średnią lub wyższą;
Wprowadzono optymalizację kodu sieciowego StarCraft II, która powinna zmniejszyć utratę pakietów podczas grania.

Interfejs użytkownika

Kliknięcie dowolnej pozycji na liście gier otwartych w Salonie Gier spowoduje teraz rozwinięcie menu kontekstowego pozwalającego albo dołączyć do gry, albo obejrzeć informacje na jej temat;
Na dalszych ekranach wyboru kampanii uzyskacie dostęp do nowych filmów zatytułowanych „W poprzednich grach”. Filmy te podsumowują wydarzenia poprzedzające każdą z trzech kampanii w StarCraft II;
Można wysyłać odnośniki do prywatnych poczekalni za pomocą funkcji [Poczekalnia];
Panel czatu został poszerzony dla graczy wykorzystujących rozdzielczości o proporcjach 16:9;
Ekran wczytywania gier wieloosobowych 1 na 1 został odświeżony i wyświetlane są tam teraz grafiki odpowiadające wybranej przez gracza rasie.

Rozgrywka

Dodano zaawansowane sygnały:
Aby je wykorzystać, przytrzymajcie klawisz ALT i przeciągnijcie kursor po ziemi albo po mini-mapie. Pozwoli wam to na wybór spośród kilku sygnałów wizualnych, które zostaną wysłane do graczy z waszej drużyny;
Dostępne sygnały to: „Atak”, „Obroń”, „Idę”, „Odwrót”.
Nowy kursor błędu pokazuje teraz wyraźniej czy zdolności można używać przez mgłę wojny, czy nie.

Edytor StarCrafta II

Domyślna ilość przestrzeni na serwerze dla twórców map Salonu Gier została podwojona ze 150MB do 300MB.
Przeglądarka wskazówek w module danych obsługuje teraz wskazówki enumeracyjne.

Poprawki błędów

Ogólne
Naprawiono błąd, który powodował, że czat z sojusznikami nie był domyślną metodą czatowania w grach drużynowych, jeśli gracz wysłał wcześniej wiadomość do wszystkich graczy.

Interfejs użytkownika
Ogólne
Tło Artanisa na ekranie głównym wyświetlane jest teraz w postaci grafiki 2D na niskich i średnich ustawieniach jakości grafiki;
Naprawiono błąd, który powodował, że dźwięki ze scenki z Artanisem na ekranie głównym były słyszane nawet po wylogowaniu się z Battle.netu;
Naprawiono błąd, który powodował, że planety na ekranach tła czasami źle się wyświetlały;
Naprawiono błąd, który powodował, że członkowie drużyny szykujący się do wspólnego przejścia do kolejki widzieli, jak wszystkie kolejki meczowe znikają;
Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre znaki spoza tabeli ASCII nie wyświetlały się prawidłowo, gdy StarCraft II uruchomiony był w uproszczonym języku chińskim;
Naprawiono błąd, który powodował, że licznik energii protosów nie pasował do okienka tekstowego podczas korzystania z interfejsów obserwatora o nazwach „Uproszczony” lub „1 na 1 – podzielony”;
Odnośniki do poczekalni będą teraz prawidłowo pokazywały nazwę mapy, jeśli zostały wysłane w formie transmisji;
Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk Opcje > Przywróć domyślne trzeba było kliknąć dwa razy, aby ustawienia zostały zresetowane.
Ekrany wczytywania
Zmniejszono prawdopodobieństwo skracania nazw graczy na ekranie wczytywania w trybie wieloosobowym;
Naprawiono błąd, który powodował, że etykieta z nazwą gracza na ekranie wczytywania w trybie wieloosobowym była obcinana w niektórych rozdzielczościach.
Panel czatu
Naprawiono błąd, który pozwalał klikać pasek przewijania nawet gdy panel czatu nie znajdował się na wierzchu;
Naprawiono błąd, który powodował czasami, że powiadomienia o nieprzeczytanych wiadomościach czasami nie znikały podczas przełączania filtrów czatu;
Naprawiono błąd, który powodował czasami, że gracze otrzymywali komunikat o błędzie mówiący, że nie mogą dołączyć do czatu Salonu Gier, choć już się w nim znajdowali;
Naprawiono błąd, który powodował, że panel czatu pojawiał się na wierzchu podczas automatycznego dołączania do czatu po raz pierwszy i zasłaniał scenkę przerywnikową w tle;
Naprawiono błąd, który powodował, że panel czatu nie znikał na niskich ustawieniach grafiki;
Naprawiono błędy formatowania dla lokalizacji zhTW.
Lista znajomych:
Naprawiono błąd, który powodował, że gracze na liście znajomych grający w inne tytuły Blizzarda mieli ikonę StarCrafta II;
Wysłanie prośby o dodanie do znajomych z listy znajomych powinno teraz powodować wysyłanie prawidłowych komunikatów zwrotnych do gracza, który poprosił o dodanie do znajomych;
Naprawiono błąd z formatowaniem interfejsu na liście znajomych w grze.
Grupy i klany
Naprawiono błąd, który powodował czasem, że gracze czasem zostawali członkami nieprawidłowej grupy lub klanu. Tacy gracze powinni być teraz w stanie prawidłowo opuścić grupę lub klan;
Niestandardowe ikony klanów są już wyświetlane prawidłowo na liście grup;
Naprawiono błąd, który mógł występować podczas wpisywania zbyt dużej liczby znaków w polu filtra członków grup i klanów.
Gry dowolne
Wybrany stan między wpisami w grach dowolnych i powtórkami jest teraz bardziej wyróżniony wizualnie;
Naprawiono błąd, który powodował, że wyszukiwanie map w grach dowolnych wykorzystywało domyślny wariant indeksu określony w edytorze;
Naprawiono rzadko występujący błąd, który powodował, że gracze nie mogli tworzyć poczekalni gier dowolnych;
Naprawiono błąd, który powodował, że kolor drużyny pomocnika w trybie archonta nie odpowiadał kolorowi wybranemu przez gracza;
Profil i drużyny
Portrety w interfejsie nie są już rozpikselizowane;
Naprawiono problem z dźwiękiem mogący występować podczas klikania portretu;
Portrety offline są już wyświetlane prawidłowo podczas gry w trybie offline;
Naprawiono błąd, który powodował, że ikona klonowania była widoczna nawet po rozwiązaniu drużyny w trybie klonowania;
Gablota z osiągnięciami w profilu mieści teraz sześć osiągnięć zamiast pięciu;
Salon Gier
Naprawiono błąd, który powodował, że tytuły gier z Salonu Gier wychodziły poza granicę panelu informacji.

Rozgrywka
Naprawiono błąd, który powodował, że członkowie drużyny w trybie archonta mogli blokować sobie możliwość wysyłania sygnałów.

Edytor
Ogólne
Publikowanie nie będzie już powodować ignorowania lokalizacji, kiedy opublikowana nazwa odpowiada nazwie lokalizacji enUS;
Od teraz publikowanie ignoruje wszystkie pliki MapFiles w modyfikacjach, co w przeciwnym razie mogłoby prowadzić do występowania błędów;
Lokalizacje początkowe są teraz prawidłowo rysowane na obrazach map podczas publikowania;
Podgląd aktora dźwięku jest teraz słyszalny nawet kiedy otwarty jest moduł terenu.
Moduł „Dane”
Okno dialogowe właściwości obiektu nie pozwala już resetować wartości podczas modyfikowania kilku obiektów.
Moduł „Wyzwalacze”
Parametry ścieżki pola katalogu pozwalają wybierać tablice bez indeksu;
Naprawiono błąd, który powodował, że z powodu zmian w zależnościach mogła wystąpić niekończąca się pętla wczytywania podczas aktualizowania bibliotek.

Mac
Naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszanie się edytora w wersji Mac w językach innych niż angielski.

Komentarze

Obrazek użytkownika Szczur
Szczur 28. Październik 2015 - 21:00
Ciekaw jestem tego dobierania. Już nie długo się o tym przekonam. Ja kiepski srebrnik raczej nie daje rady sobie z diamentem (nawet w drużynie)
Obrazek użytkownika Eridor
Eridor 28. Październik 2015 - 21:23
chyyba że miałbyś mastera w zespole :>
Obrazek użytkownika Szczur
Szczur 31. Październik 2015 - 13:54
Muszę przyznać że po wczorajszych grach zespołowych mam wrażenie że dobieranie naprawdę działa lepiej. Aż miło się zaskoczyłem. Al zobaczy się w dalszym czasie :)