Pełna lista zmian w Legacy of the Void

Pełna lista zmian w Legacy of the Void

Oficjalnie rozpoczęły się beta-testy StarCraft II: Legacy of the Void! Wersja beta zawiera nowe jednostki, zdolności oraz zmiany obejmujące rozgrywkę.

Jeśli zamierzacie wypróbować wersję beta, koniecznie przeczytajcie naszą zapowiedź beta-testów. Dowiecie się z niej nie tylko, co dla was przygotowaliśmy, ale też w jaki sposób możecie pomóc nam w uczynieniu trybu wieloosobowego w Legacy of the Void jak najlepszym. Zamierzamy współpracować ze społecznością nad tym dodatkiem i wasza pomoc ma ogromne znaczenie.

 

Ogólne zmiany obejmujące rozgrywkę

  • Połowa skupisk minerałów posiada 1500 jednostek minerałów (podobnie jak w Heart of the Swarm), a połowa 750;
  • Maksimum wespanu w gejzerach zmniejszono z 2500 do 1700;
  • Początkowa liczba jednostek robotniczych dla wszystkich ras zwiększona z 6 do 12;
  • Zwiększyła się wartość zaopatrzenia zapewnianego przez główną budowlę każdej rasy:
    • Centrum dowodzenia (Command Center): wzrost z 11 do 15;
    • Wylęgarnia (Hatchery): wzrost z 2 do 6;
    • Nexus: wzrost z 10 do 14.
  • Zasięg „skanowania” u jednostek:
    • U jednostek naziemnych wzrasta z „5” na „Zasięg broni + 0,5”;
    • Wzrasta u jednostek naziemnych z ulepszeniem zwiększającym zasięg broni.
  • Szybkość gry dostosowano do czasu rzeczywistego:
    • Podpowiedzi (tzw. tooltipy) dostosowują się do zegara gry przy wszystkich ustawieniach szybkości gry.

 

 

Terranie

Nowa jednostka: Cyklon (Cyclone)

  • Jednostka powstająca w fabryce. Atakuje z dystansu zarówno cele naziemne, jak i powietrzne. Korzysta ze zdolności „Namierzanie”;
  • Zdolność – „Namierzanie”: namierza cel i na 14 sekund znacznie zwiększa zasięg i tempo ostrzału.

Maruder (Marauder)

  • Liczba ataków zwiększona z 1 do 2, obrażenia i premia do obrażeń obniżone o połowę.

Czołg oblężniczy (Siege Tank)

    • Czołg może być teraz podnoszony i opuszczany w trybie oblężniczym.

Banshee

    • Nowe ulepszenie – Hiperwirniki: zwiększają szybkość ruchu banshee o 1.

Krążownik (Battlecruiser)

  • Nowa zdolność – „Skok taktyczny”: Po 4 sekundach następuje przeniesienie w dowolną lokalizację. Krążownik jest niewrażliwy na ataki podczas skoku.

Kruk (Raven)     

  • Czas działania robota obrony punktowej skrócono z 180 do 20 sekund;
  • Wytrzymałe materiały wydłużają teraz czas działania robota obrony punktowej o 10 sekund.

Wieżyczka przeciwlotnicza (Missile Turret)

  • Wymagana budowla zmieniona ze stacji inżynieryjnej na koszary.

Thor

    • Usunięto „Ładunek o dużej mocy”.

 

 

Zergi

Nowa jednostka: Pustoszyciel (Ravager)

    • Przekształcona, ulepszona forma karakana, która wykorzystuje żrącą żółć;
    • Zdolność – „Żrąca żółć”: To broń, która działa podobnie do moździerza i pozwala wypuszczać salwy żółci zadającej po krótkim czasie obrażenia obszarowe. Zdolność ta pozwala atakować jednostki naziemne i powietrzne oraz niszczyć pola siłowe.

 

Nowa jednostka: Czyhacz (Lurker)

    • Jednostka oblężnicza drugiego poziomu, która po zagrzebaniu się potrafi zadawać jednostkom naziemnym obrażenia obszarowe w linii prostej.
    • Przekształca się z hydraliska i wymaga nory czyhaczy.

 

Karakan (Roach)

    • Szpony kopiące zostały usunięte. Od teraz karakany potrafią zawsze poruszać się po zagrzebaniu;
      • Po opracowaniu regeneracji glejowej, szybkość ruchu po zagrzebaniu zwiększa się.

 

Hydralisk

    • Dodano przekształcenie w czyhacza.
    • Usunięto rowkowane kolce. Wzmocnione mięśnie dają +1 do zasięgu.

 

Skaziciel (Corruptor)

    • Nowa zdolność – „Palący rozprysk”: Zdolność podtrzymywana, która początkowo zadaje 5 punktów obrażeń na sekundę wszystkim budowlom. Po 6 sekundach, obrażenia wzrastają do 25 punktów na sekundę;
    • Usunięto zdolność „Skażenie”.

 

Nosiciel roju (Swarm Host)

    • Koszt zmieniony z 200 jednostek minerałów i 100 wespanu do 100 jednostek minerałów i 200 wespanu;
    • Zużycie zaopatrzenia zwiększono z 3 do 4;
    • Szybkość ruchu zwiększono z 2,25 do 2,95;
    • Nosiciele roju wymagają teraz opracowania zdolności „Zagrzebania”;
    • Nosiciele roju nie zderzają się już z szarańczą;
    • Powijanie szarańczy:
      • Usunięto automatyczne używanie, powijanie szarańczy musi być teraz aktywowane ręcznie;
      • Wydłużono czas odnowienia Powijania szarańczy z 25 do 60 sekund;
      • Powijanie szarańczy nie wymaga już zagrzebania nosiciela roju.

 

Szarańcza (Locust)

    • Szybkość ataku zwiększona z 0,80 do 0,60;
    • Czas życia szarańczy wydłużono z 15 sekund (+10 po opracowaniu wytrzymalszej szarańczy) do 30.

 

Nadnercza (Adrenal Glands)

    • Zwiększono premię do szybkości ataku z 18,6% do 40%.

 

Jama infekcji (Infestation Pit)

    • Wytrzymała szarańcza – usunięto ulepszenie;
    • Nowe ulepszenie: Latająca szarańcza – pozwala latać szarańczy powijanej przez nosicieli roju. Szarańcza może lądować na ziemi i atakować.
      • Wymaga leża;
      • Kosztuje 200 minerałów, 200 jednostek gazu a opracowanie wymaga 160 sekund;
      • Lądowanie: Nakazuje szarańczy wylądować we wskazanym miejscu, co pozwala jej zaatakować.

 

Czerw Nydusowy (Nydus Worm)

    • Nietykalny podczas wyłaniania się.

 

Żmij (Viper)

  • Nowa zdolność – „Bomba pasożytnicza”: Bomba przyczepia się do wskazanego celu powietrznego i przez 7 sekund zadaje jemu oraz innym jednostkom powietrznym wokół 90 punktów obrażeń. Jeśli cel zostanie zniszczony, efekt utrzymuje się do końca.

Ultralisk

    • Powłoka chitynowa: zwiększono premię do pancerza z +2 do +4.

 

 

 

Protosi

Nowa jednostka: Adept

    • Wolno poruszająca się jednostka służąca do nękania wroga. Powstaje w bramie i może korzystać z „Transferu psionicznego”;
    • Zdolność – „Transfer psioniczny”: Pokazuje niewrażliwy na ataki obraz psioniczny, który może się poruszać, ale nie atakować. Po 7 sekundach adept teleportuje się do miejsca, w którym znajduje się obraz.

 

Nowa jednostka: Destabilizator (Disruptor)

    • Lekka jednostka mechaniczna z zakładu robotyki, która korzysta z „Oczyszczającego rozbłysku”;
    • Zdolność – „Oczyszczający rozbłysk”: Po aktywowaniu tej zdolności, destabilizator staje się niewrażliwy na ataki i zwiększa się jego szybkość ruchu. Po 4 sekundach jednostka wyzwala potężny wybuch zadający wokół obrażenia obszarowe, po czym natychmiast staje się ponownie podatna na ataki, a jej szybkość wraca do normalnej.

 

Statek-matka Rdzeń (Mothership Core)

    • Maksymalny zasięg „Zakrzywienia czasoprzestrzeni” zwiększony z 3,5 do 8. „Zakrzywienie czasoprzestrzeni” będzie na początku małe, a z czasem obszar jego działania zacznie rosnąć. Dopiero kiedy osiągnie maksymalny rozmiar, zacznie spowalniać jednostki.

 

Pryzmat nadprzestrzenny (Warp Prism)

    • Promień podnoszenia wzrósł do 7.

 

Nieśmiertelny (Immortal)

    • Usunięto zdolność „Wzmocniona osłona”.
    • Nowa zdolność – „Bariera”: Nieśmiertelny otrzymuje 100 punktów osłony na 3 sekundy.

 

Kolos (Colossus)

    • Obrażenia podstawowe zmniejszone o 20%.

 

Wyrocznia (Oracle)

  • Usunięto zdolność „Wizja”;
  • Od teraz to „Ujawnianie” zaznacza zamaskowane i zagrzebane jednostki pozwalając je widzieć przez 60 sekund. Koszt energii zmniejszono z 75 do 50 punktów;
  • Nowa zdolność – „Okowy zastoju”: Stawia we wskazanym miejscu zamaskowaną pułapkę. Po jej aktywowaniu, pobliskie wrogie jednostki zostają na 30 sekund umieszczone w polu zastoju.


Orkan (Tempest)

    • Usunięto premię do obrażeń przeciwko jednostkom masywnym;
    • Nowa zdolność – „Dezintegracja”: Zadaje wskazanej jednostce 500 punktów obrażeń.

 

Lotniskowiec (Carrier)

  • Skrócono czas budowy ze 120 do 90 sekund;
  • Nowa zdolność – „Wypuść przechwytywacze”: Na 60 sekund posyła do walki na wskazanym obszarze automatyczne myśliwce.

 

Co sądzicie o tych zmianach? Jakie są wasze nadzieje związane z wydaniem nowego dodatku? Zachęcamy także do zapoznania się z FAQ dotyczącym wersji beta, oraz oczywiście do śledzenia jak prezentują się zmiany w grze na streamach popularnych graczy.

Komentarze

Obrazek użytkownika Szczur
Szczur 2. Kwiecień 2015 - 15:11
Przyznam że jednoznacznie ciężko powiedzieć czy któraś rasa dostała większego kopa niż pozostałe. Wygląda to bardzo ciekawie ale dopóki sam nie spróbuje to raczej nie będę wiedział.
Ciekawe tylko kiedy będzie mi dane otrzymać betę :(
Obrazek użytkownika DarkCthulhu
DarkCthulhu 2. Kwiecień 2015 - 19:53
Trochę te Zergi mają za dobrze :P no ale to Beta, więc nie ma co się zniechęcać ;D