Poradnik StarCraft II: Część 5 - Rasy

Poradnik StarCraft II: Część 5 - Rasy

Jak tam, udało Ci się ukończyć wszystkie trzy tutoriale? W takim razie przejdźmy do przedstawienia pozostałych ras Starcraft II. Przypominam, że aby nimi zagrać musisz posiadać siedmiogodzinny trial, lub pełną wersję SC2. Wersja starter nie pozwala na granie rasą inną niż Terranie. Warto też zaznaczyć, że każdy tutorial możesz przejść po raz kolejny, wybierając inne rasy. Delikatnie będą się od siebie różnić, a ty dzięki temu poznasz je wszystkie. Jeszcze na szybko przypomnę podstawowe informacje o Terranach, abyś lepiej widział różnice u innych ras.

 

 

Terran

Najbardziej „prostolinijna” rasa (choć niektórzy gotowi by byli mnie za to stwierdzenie zlinczować). Wydobywają minerały przy pomocy SCV, budynek, który pozwala na zwiększenie limitu to Supply Depot. Baza główna to Command Center. SCV budując muszą cały czas znajdować się na polu budowy, nie można wtedy wydawać im rozkazów. Jednostki rekrutujemy poprzez zakolejkowanie żądanych jednostek w odpowiednim budynku, np. w Barakach.

 

Protoss

Ich robotnikami są Probe'y. Co ciekawe, stawiając budynek probe tylko zaznacza gdzie ma się zbudować, a on będzie budował się sam, więc Probe może wrócić np. do wydobywania minerałów. Niestety Protossi nie mogą stawiać budynków wszędzie, tak jak terranie. Najpierw muszą postawić Pylon (budynek zwiększający limit, odpowiednim Supply Depota), który na pewnym obszarze dookoła siebie daje zasilanie budynkom. Jeśli jakikolwiek budynek znajdzie się poza polem zasilania (np. przez zniszczenie Pylona), przestaje wtedy działać – nie będą w nim szkolone jednostki, ani wynajdywane ulepszenia. Jednostki rekrutuje się podobnie jak u Terran – kolejkujemy żądaną jednostkę np. w Gateway'u czy Stargate’cie. W późniejszej fazie gry można przywoływać jednostki z Gateway’a bez konieczności ich kolejkowania, ale o tym napiszę później.

 

 

 

 

Zerg

Bodaj najbardziej „dziwna” rasa w SC2. Ich robotnikami są Drone'y. Aby zbudować budynek, nie dość, że muszą postawić go na creepie (ta szara masa dookoła głównego budynku), to w momencie budowania Drone jest poświęcany – zamienia się w nowy budynek. Samo tworzenie nowych robotników nie jest takie banalne jak u Terran i Protossów – nie daje się zakolejkować go w Hatchery (główny budynek), tylko tworzy się je z larw, które znajdują się obok bazy. Podobnie jest z podnoszeniem limitu. Zergi nie posiadają budynku, który zwiększa im limit. Zamiast tego mają jednostkę, Overlorda, który dodaje 8 limitu. Tworzy się go podobnie, jak dronę – z larwy obok Hatchery. Rekrutacja wojska przebiega w podobny sposób. Jeśli odblokujemy już odpowiednią technologię dla danej jednostki, zaznaczamy larwę obok głównego budynku i rozkazujemy jej przekształcić się w pożądaną jednostkę.

 

 

 

 

 

Myślę, że najlepiej i najprzyjemniej będzie, jeśli sam wytestujesz i obejrzysz sobie wszystkie budynki i jednostki każdej z ras. Posłużymy się do tego customową mapą, stworzoną przez jednego z fanów SC2. Przechodzimy do głównego menu, wybieramy „Arcade” („Salon gier”), a następnie w polu wyszukiwania w prawym górnym rogu wpisujemy Unit Test Map. Zakładamy nową grę klikając na odpowiedni przycisk na dole i startujemy z grą.

 

Unit Test Map jest to mapa, która pozwala ci na wytestowanie rożnych jednostek. Po lewej stronie masz jedną frakcję, po prawej masz wrogie budynki. Wszystkimi jednak kierujesz ty i nie musisz przejmować się limitami ani brakiem surowców. Po prostu tworzysz sobie róże jednostki w budynkach po lewej i prawej, a potem wysyłasz je naprzeciw siebie do walki. Wydaje mi się, że to najlepszy sposób, żeby zapoznać się z tym, co oferuje każda rasa. Jak już będziesz mieć dość zabawy, przejdź do kolejnego rozdziału, tam zajmiemy się kilkoma bardziej zaawansowanymi technikami gry.