Rewolucja w trybie rankingowym?

Rewolucja w trybie rankingowym?

Dzisiaj żyjemy StarCraftem! Pojawił się Community Feedback Update na amerykańskich forach Blizzarda. Oczywiście dotyka on kwestii balansu rozgrywki... ale przynosi również informacje o możliwych potężnych zmianach na ladderze! Od GMa po brąz! Pamiętajmny jednakże, że to nadal jest tylko i wyłącznie prośba o komentarz społeczności na dane kwestie - nie zawiedźmy Blizza! Polskie kanały są również pilnie przez nich śledzone!

Ale po kolei:


Grand master na dzień

Pomysł: Codziennie o stałej porze następowałoby awansowanie i degradowanie graczy z Grand Mastera - zależnie od poziomu umiejętności.

  • + Bardziej dokładnie oddana baza najlepszych graczy na świecie
  • + Więcej możliwości w e-sporcie - przy przyznawaniu slotów, bądź wyższej pozycji rozpoczynającej mecz
  • + Bardziej intensywne współzawodniczenie w grze codziennej, dreszczyk emocji o godzinie przeliczania laddera

W ten sposób nie zobaczymy w GMie graczy, którzy raz wbili, a potem cały sezon osiadli na laurach. Gra powinna nabrać dla nich naprawdę wysokiego tempa.


Pokazywanie współczynnika MMR

Pomysł: Pokazanie w profilu na czysto poziomu MMR. Wynika to z innych zmian w grze rankingowej, które wymagają jakiegoś usytuowania gracza. A po co tworzyć nową rzecz, jak mamy MMR?


Ligi oraz poziomy ligowe

Pomysł: Podział lig na poziomy rankingowe

  • + Unikamy wprowadzania degradacji w ciągu sezonu, która może odstraszyć graczy od gry

Pomysł: Wyświetlanie dwóch współczynników: najwyższy zdobyty, oraz obecny MMR (np: Master poziomu 1 w profilu, a MMR wskazuje Mastera poziomu 2)

  • + Dzięki takiemu rozwiązaniu, nie tracimy nagrody za największe osiągnięcie, ale również uzyskujemy informację o naszym obecnym poziomie umiejętności'

Pomysł: Podział każdej ligi na 3 poziomy (tiery)

  • + Zachowanie zasady ustnej panującej obecnie (Low/Mid/Top np: Master).
  • + Możliwe łatwe zwiększenie ilości tierów do np.: 5.
  • - Opcja 50 lig z HotSa odpada - nie pasuje do stylu gry

Jak to może wyglądać wizualnie? na przykład tak:


Osobne MMR na rasę

Pomysł: każda rasa posiada osobny współczynnik MMR.

Miało to zostać opracowane po poprawieniu trybu rankingowego, jednakże może trafić wcześniej do gry. Dyskusje na ten temat trwają, szczegółów brak.


Balans

  • Ravager Corrosive Bile cooldown zwiększony z 10 do 14
  • Banshee - ulepszenie szybkości wymaga Zbrojowni. Koszt spada do 100/100
  • Liberator - zasięg umiejętności zmniejszony z 5 do 4
  • Thor - obrażenia Anty Air zmienione: zadawane pojedynczej jednostce (jak mina lub liberator, brak duplikowania vikinga)
  • Cyklon - brak konkretów. Ma jednak być użyteczny w early/mid gamie, bez masowania w late.


Więcej można poczytać na forum battle.net: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2074300536...

Gorąco zachęcamy do wymiany opinii na temat proponowanych zmian!

Komentarze

Obrazek użytkownika itznaix
itznaix 25. Marzec 2016 - 0:24
nerf zerga ha, ha , ha .... juz widze jeszcze wiecej problemow zvt....
Greyhat 25. Marzec 2016 - 12:31
Oczywiste jest to ze zerg jest najsilniejszą rasą obecnie dlatego tez dostaje nerfy które głownie mają pomóc tossowi w zvp które obecnie faworyzuje zerga w mniej więcej 60% od samego początku rozgrywki
Sam TLO czy Lowko przyznają ze zvp nie jest za ciekawe dla tossa z czym sie w 100% zgadzam wiec owe nerfy trochę mnie dziwią bo zwiększenie cooldown'u nie zmieni tak wiele, mam nadzieje ze zajmą się jakoś to broken ekonomią zerga no i oczywiście zmienią jakoś lurkery bo dobrze użyte są praktycznie nie do pokonania co jest z lekka nie fair sam przyznasz :)
Obrazek użytkownika Kapu
Kapu 25. Marzec 2016 - 13:53
Prawda, lurkery były mega fajne w BW, ale teraz w LotVie są mega imbunią. Nie żebym narzekał, gram Zergiem xD
Obrazek użytkownika itznaix
itznaix 25. Marzec 2016 - 14:01
@greyhat tylko to wyglada tak ZvP Zerg jest imba , w ZvT terran jest imba :> a PvT to Toss jest imba :> ... zerg i broken ekonomia xD... dobry joke , immortal archont przejezdza sie po zergu jak chce ;>
Obrazek użytkownika Lucius
Lucius 25. Marzec 2016 - 10:48
co do lig to na +, co do balansu to terran ma już sporo możliwośći wczesnej agresji a zwiększając je jeszcze co gra praktycznie w pvt będzie opierało sie na wczesnej obronie :D

GM reset codziennie bezsensu totalnie.. gracz o sporych umięjetnosciach na załóżmy na poziomie top 50 gm ale grający co 2-3 dzień a zakładam że takich jest nie mało może po prostu się trochę tym zniechęcić. Może poprostu nastąpić podmianka mniej grających grand masterów na masterów a grających sporo masterów na gmów gdzie realny poziom ich skilla jednak trochę jest niższy. Ale zobaczymy..
yjicajawu 19. Lipiec 2017 - 1:12
<a href="http://serwisiphone.eu/serwis-iphone-warszawa/wymiana-szybki-iphone">wymiana szybki iphone warszawa</a> Telefony Apple’a – z iPhone’a 3G do iPhone’a 5 – przedpotopowy bambusy, jednakowoż trzy inne inkarnacje teraźniejszego telefonu w komplecie nie historyczny tanie w tymże niuansie. Osobistości przejęte sporządzeniem, w których front egzystuje ciemny, potrzebowały wyrokować się na przeróbkę monotonną – Space Gray. Dodatkowe trzy warianty kolorystyczne
ikyruqus 22. Październik 2017 - 22:30
Wymiana wyświetlacza iPhone Warszawa wtedy przyjemnie spoczywa w ręki. Do ostatniego miły odcień istnieje owszem „Wow!” także pachnie setki dodatnio, niżeli jak w historycznym roku pasował Space Gray. Po plebejsku bodajże spośród zdalna, iż toteż iPhone, zaś obecne o współczesne może funkcjonuje. Inicjalne zawarcie, skanowanie kciuka tudzież tędy poprzednio zezuję wynalazczość – stanowi zręczniejsze także odpowiedzialniejsze. Niestety, iż jakkolwiek wielkogabarytowo
http://wymiana-szybki-iphone.pl