StarCraft 2.5.5 - Odrodzenie balansu

StarCraft 2.5.5 - Odrodzenie balansu

Zmienia się nam StarCraft, którego znamy - usunięte zostają czołowe mechaniki ras, które (myślę że śmiało mogę to napisać) decydowały o tym, czy gracz znajduje się w platynie, czy też w ligach niższych.

Mowa tutaj o:

Protoss: Chrono Boost - usunięty
Terran: MULE - usunięty
Zerg: Injection stwarza 2 larwy (dawniej 4), plus jest autocastowany

Najbardziej z tego ucierpi Protoss, dlatego też mamy dla niego kolejne zmiany:

Czas wynalezienia Warpgate zmniejszony do 140 z 160
Czas budowy Disruptora zmniejszony do 50 z 60
Zwiększono pojemność zapasów Nexusa (supply) o 1

Reakcje społeczności są skrajnie różne (od 'bardzo dobrze' po 'masakra jakaś'). Jednakże ten ruch został niejako wymuszony przez zmiany początku rozgrywki - ostatecznie mamy wtedy więcej robotników. Dodatkowo ten ruch wymusza wybudowanie ekspansji, jeśli gracz myśli o większej sile wydobywczej. Choć najciekawiej zrobi się teraz u Terrana:

Zostaje usunięty MULE, ale zostają pozostałe 'bajery', czyli +8 supplaya dla magazynów oraz skaner - ten pierwszy zacznie być często wykorzystywany w początkowej fazie gry (stąd wzmocnienie Nexusa)

Gorzej z Zergiem - autoinjecty w niższych ligach dadzą potężnego kopa graczom, którzy zapominają o regularnym powijaniu larw (szczególnie w ferworze walki). Ale kto wie, czy właśnie ten ruch nie sprawi, że ta rasa będzie bardziej przyjazna nowym graczom?

Wpływu braku chronoboosta chyba nie trzeba tłumaczyć.. ale podgrzejmy atmosferę kolejną zmianą u tossa:

Warpowanie jednostek w pylonie trwa 16 sekund
Moc pylonu zostaje wzmocniona, gdy styka się z Nexusem, bądź Warpgate-em
- Warpowanie przy wzmocnionym pylonie trwa 2 sekundy
- Warpowanie przy pomocy Warp Prisma trwa 2 sekundy

Mamy te liczby traktować jako ekstremalny test - duży buff w defensywie (niezastąpiona pomoc przy obronie ekspansji w mid-late), oraz nerf w ofensywie (Blizzard chce sprawdzić, jakie skutki uboczne mogą się pojawić po tym ruchu).

Co poza tym?

Zmiany w Cyklonie:

Przywrócono atak przeciw-powietrzny, z mniejszymi obrażeniami
Atak naziemny zadaje mniejsze obrażenia
Usunięto obecne ulepszenia. Zamiast nich dodano jedno, które mocno zwiększa obrażenia na zablokowanych celach, przeciwko naziemnym i powietrznym jednostkom

Zealot z Chargem:

Bonus do szybkości wrócił na poziom znany z HotSa
Szarża zadaje 30 obrażeń w czasie uderzenia

Medivac:

Usunięte ulepszenie szybkiego zrzucania jednostek
Nowe ulepszenie: Zwiększony czas trwania przyśpieszenia o 50%

Przeprojektowanie Disruptora

Disruptor strzela kulami energii, które mogą być manualnie kontrolowane
Kula wybucha po kilku sekundach zadając wysokie obrażenia
Nietykalność disruptora usunięta. Kule energii są za to nietykalne
Jeśli disruptor zginie, kula energii znika nie zadając obrażeń

I na koniec:

Zwiększony czas pokazania lokacji pierwszej bazy przeciwnika z 10s do 25 sekund

Ostatnia zmiana podyktowana jest faktem, że gracze są zajęci w tych pierwszych sekundach rozgrywki - w ten sposób owy znacznik może będzie bardziej widoczny.

Jak widać prace nad LotV idą ostro do przodu, a Blizzard nie szczędzi w środkach, by dostarczyć nam grę, która zapewni rozgrywkę na lata. Jak się te zmiany sprawdzą w praktyce? Zobaczymy SOON(tm).

Na koniec: pełne zmiany w łatce 2.5.5:

General

  • The first iteration of Automated Tournaments has been added.
    • This feature can be accessed by clicking on ‘Tournaments’ on the home screen.
    • Read our blog to learn more.
  • Showing possible enemy placements on a map has been increased to 25 seconds.


Protoss

  • Removed Chrono Boost.
  • Warp Gate research time reduced to 140 from 160.
  • Nexus provides 11 supply up from 10.
  • Zealot
    • Charge now deals 30 damage on hit.
    • Charge speed buff reduced to 2.75, down from 2.95.
  • Warp Gate
    • Warping in units at a Pylon increased to 16 seconds, up from 5.
    • Warping in units at a Pylon that is near a Warp Gate or a Nexus will take 2 seconds.
    • Warp Prism
      • Warping in units takes 2 seconds, down from 5.
  • Disruptor
    • Purification Nova removed.
    • New ability: The disruptor becomes immobile and shoots out a ball of energy that can be controlled and detonates after a few seconds, dealing 145 damage and 55 damage to shields.
    • If the Disruptor is destroyed before the energy ball detonates, it will fail to explode.
    • Build time reduced to 50 seconds from 60.


Terran

  • Calldown: MULE has been removed.
  • Cyclone
    • Lock On damage reduced to 300 over 20 sec.
    • Can use Lock ON against air units; deals 120 damage over 20 sec.
    • New Upgrade: Increases Lock On damage to 600 over 20 sec against ground units and 360 over 20 sec for air units.
  • Medivac
    • Removed faster unload upgrade.
    • New upgrade increases Ignite Afterburners by 50%.


Zerg

  • Spawn Larva
    • Spawns 2 larva, down from 4.
    • Set to autocast by default.


Bug Fixes

  • Fixed an issue that caused clicking sounds when launching StarCraft II for Windows 10 users.


Komentarze

Worm 23. Sierpień 2015 - 18:31
No ten autocastu Zerga sprawi, że teraz do golda luzie będą sie pchali Zergami. A problem da się łatwo zniwelować budując po dwa hatche. Z tą ilością minerałów teraz to w zasadzie żaden problem.
Obrazek użytkownika VeR
VeR 23. Sierpień 2015 - 18:46
woot, ale się dzieje.

lol ten patch już jest, z turniejami Oo
Obrazek użytkownika Eridor
Eridor 23. Sierpień 2015 - 19:59
Aha, z tym że turnieje już wcześniej opisywałem :)
Obrazek użytkownika Misiekofski
Misiekofski 24. Sierpień 2015 - 9:53
Hm chyba mi zniknął awatarek...