StarCraft II – Informacje o aktualizacji 3.19.0

StarCraft II – Informacje o aktualizacji 3.19.0

Ogólne

  • Przeprojektowano Salon Gier i gry dowolne:
    • Usunięto zakładkę Salon Gier z górnego paska nawigacji.
    • Usunięto dział gier dowolnych z zakładki Tryb Wieloosobowy.
    • Dodano nową zakładkę Gry Dowolne z trzema poddziałami:
      • Poczekalnie – Pozwalają przeglądać i dołączać do otwartych poczekalni publicznych dla map do Potyczek i z Salonu Gier.
      • Potyczki – Umożliwia tworzenie nowych poczekalni dla map do Potyczek (również z modyfikacjami rozszerzeniowymi).
      • Salon Gier – Pozwala tworzyć nowe poczekalnie dla map z Salonu Gier.
    • Poczekalnie gier otrzymały kilka nowych funkcji:
      • Można tworzyć osobne poczekalnie z własnymi nazwami.
      • Na listach otwartych poczekalni widoczna jest liczba graczy, którzy się w nich znajdują.
      • Jednocześnie można wyświetlać kilka poczekalni dla tej samej mapy.
    • Poza dodaniem do zakładek, mapę można „przypiąć” do paska menu dla szybszego dostępu.
    • W przypadku braku aktywnych poczekalni dla mapy, wyświetlona zostanie strona z informacjami o niej.
    • Przyciski „Graj” i „Zagraj ponownie” w interfejsie gier dowolnych zostały zastąpione przyciskami „Dołącz do poczekalni” i „Stwórz poczekalnię”.
    • Pełne publiczne poczekalnie nie będą już uruchamiać się automatycznie.
    • Więcej szczegółów znajdziecie w naszym artykule.
  • Teraz wszystkie skórki jednostek można wykorzystać w Wings of Liberty i Heart of the Swarm.

Misje w trybie współpracy

Dehaka

  • Po osiągnięciu poziomu 10., Dehaka staje się wrażliwy na ataki wroga z powietrza.

Komentarz twórców: Dehaka jest wielki! Super wielki – większy nawet od kolosa! Poza tym wygląda to niesamowicie, kiedy ostrzeliwują go wieżyczki przeciwlotnicze.

  • Nosiciel pełzaczy
    • Po ulepszeniu o Wybuchowe komory powietrzne priorytetowym celem wybuchowych pełzaczy będą jednostki powietrzne.

Komentarz twórców: Dzięki ulepszeniu nosiciele pełzaczy stawały się potężną opcją przeciwlotniczą, ale nadal w pierwszej kolejności atakowały cele naziemne. Ponieważ nosiciele zadają więcej obrażeń jednostkom powietrznym, sprawiliśmy, że to one będę priorytetowym celem ataku i dodaliśmy również krótkie natarcie, które pozwoli zbliżyć się do nich.

Fenix

  • Bohaterowie:
    • Podczas transferu osobowości zabitego bohatera wybierane będą nośniki osobowości, które znajdują się najbliżej miejsca śmierci.
    • Po transferze bohaterowie nie będą już ogłuszeni.
    • Bohaterów można teraz przypisać do grup kontroli, a po transferze do nowego nośnika nadal będą funkcjonować prawidłowo.

Komentarz twórców: Kontynuujemy prace nad Feniksem i chcieliśmy naprawić kilka problemów z funkcjonowaniem jego bohaterów. Zmiany te powinny sprawić, że będą oni lepiej reagować i staną się skuteczniejsi w walce. Wkrótce planujemy wprowadzić dodatkowe zmiany, które mają naprawić problemy omówione w naszym wpisie na forum w zeszłym tygodniu.

Edytor

  • Do edytora danych dodano nowy rodzaj efektu – dane użytkownika:
    • Dodaje opcję magazynowania kluczowych wartości do drzewek efektów.
    • Efekty mogą modyfikować i weryfikować wartości w magazynie kluczowych danych.
    • Pozwala twórcom map na łatwiejsze tworzenie rekursywnych zdolności w stylu Seryjnych błyskawic.

Poprawki błędów

Ogólne

  • Naprawiono zawieszanie się animacji początkowej w trybie pełnoekranowym po przełączeniu okien klawiszami Alt+Tab.
  • Gracze mogą ponownie korzystać z czatu głosowego podczas wspólnego oglądania powtórek.

Kampania

  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że efekt zbliżenia na planety w misjach ewolucyjnych w Heart of the Swarm nie działała prawidłowo.

Tryb wieloosobowy

  • Opis królowej informuje teraz, że została ona powita, a nie wyszkolona.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że model umiejscowienia ekstraktora był mniejszy niż stawiana budowla.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że efekty wizualne Pocisków ogłuszających nie były widoczne podczas ataków marudera.
  • Teraz nie jest już możliwe zobaczenie animacji ukończenia lub anulowania przekształcania zergów zza mgły wojny, kiedy przekształcana jednostka znajduje się na skraju pola widzenia gracza.

Misje w trybie współpracy

  • Zainfekowane jednostki Młota strzegące miejsca pod ekspansję nie są już odporne na efekty zastoju.
  • Zagara
    • Ikony jednostek Zagary w okienku dowódczym pokazują teraz zestaw skórek Szczepu Lewiatan.
  • Stiukow
    • Wrogie krążowniki objęte działaniem Infekcji Neuronalnej mogą korzystać ze Skoku taktycznego poza zasięgiem Aleksandra.
  • Abatur
    • Naprawiono błąd, który powodował, że biomasa aktywowała znaczniki.
  • Fenix
    • Pancerze Feniksa otrzymują teraz czas odnowienia da Powłoki Obronnej.
  • Dehaka
    • Czas trwania wzmocnienia Pożarcia na mistrzowskim poziomie Dehaki podany jest teraz w procentach, a nie w sekundach.
    • Poprawiono błędy gramatyczne w anglojęzycznych opisach Wezwania Gleviga, Wezwania Dakruna i Wezwania Murvar.
    • Teraz pierwotna robotnica i nosiciel pełzaczy posiadają rozbryzg Zagrzebania, który pasuje do ich modeli.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że przebijacze nie posiadały animacji ataku.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że pierwotni strażnicy nie posiadali animacji ataku.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że gdy tylko rawazaur zaatakował wroga po wykluciu się z jaja, powodowało to odtwarzanie animacji narodzin podczas ataku.
    • Teraz anglojęzyczny opis zdolności tyranozora Salwa kolców poprawnie podaje, że atakuje on cele powietrzne i naziemne.
    • Teraz wybuchowe pełzacze atakują najpierw cele naziemne.
    • Teraz kiedy Dehaka używa Pożarcia, nie powoduje to już zacinania się jednostek usidlonych przez Przyrost grzybni.
    • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że w pełni wyewoluowany Dehaka miał problemy z przechodzeniem między jajami swoich jednostek.
    • Skrót klawiszowy odpowiadający za kamerę w bazie nie powoduje już przeskoczenia do pierwotnych piastunów i nor pierwotnych przywódców stad.
    • Teraz jednostki sojusznicze wykonujące ruch z atakiem na obszarze działania Zastraszającego Ryku nie atakują już Dehaki.
    • Teraz Dehaka nie pozostawia już po sobie kokonów, kiedy osiągnie poziom 6 w chwili śmierci.
    • Pożarcie psionicznego przeciwnika, kiedy niedawno pożarto innego powoduje, że efekt obszarowy nie zadaje obrażeń.
    • Teraz wyskakujący opis mistrzostwa Mutacji Genów podaje prawidłową wartość.
    • Teraz ulepszenie Salwa kolców pokazane jest prawidłowo jako odblokowywane na poziomie 11.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że Dehaka nie odradzał się, jeśli został zabity przez krzewiciela.

Interfejs użytkownika

  • Zakładka „Aktywne wojska” w powtórkach nie pokazuje już pasków postępów nad liczbami.
  • Przepustowość łącza wymagana przez interfejs poza grą została zmniejszona.

Edytor

  • Teraz podczas przeglądania interfejsu lub tworzenia okna dialogowego z szablonu wewnątrz wyzwalaczy, edytor nie będzie już pokazywał wiadomości o braku danych układu.
  • Naprawiono rzadko występujący błąd z publikowaniem map.
  • Naprawiono komendy wprowadzane z klawiatury w edytorze XML.
  • Naprawiono rzadko pojawiającą się wiadomość o brakujących danych podczas wczytywania układów.
  • Mod Liberty zawiera teraz zasoby modu Swarm i modu Void.