StarCraft II World Championship Series 2017

StarCraft II World Championship Series 2017

Rok 2016, pełen e-sportowych wydarzeń i wspomnień ze StarCrafta II®, powoli dobiega końca. Zaczynając od dominacji Darka i Zesta w Korei, poprzez pasjonujące triumfy Neeba i Byuna, rok ten był pełen fascynujących momentów, a niedługo zacznie się 2017 i mamy nadzieję na kontynuację e-sportowych sukcesów w StarCrafcie II, jak również na nowe możliwości, jakie się przed nami otworzą.

W Korei kontynuujemy wspieranie rozgrywek najwyższego poziomu i najlepszych zawodników w StarCrafta II®. Cieszymy się na współpracę z partnerami z AfreecaTV, czyli organizatorami Global StarCraft II® League (GSL) i weekendowych turniejów, które uzupełnią kalendarz rozgrywek i dadzą graczom więcej okazji do rywalizacji. W porównaniu z 2016, sezony i turnieje w 2017 będą rozłożone bardziej równomiernie przez cały rok.

Aby wesprzeć graczy z reszty świata, zachowamy rozgrywki WCS Circuit i uprościmy ich formułę do czterech zawodów mistrzowskich, które pozwolą zakwalifikować się bezpośrednio do światowych finałów WCS pod koniec roku. Do każdego z tych czterech turniejów poprowadzą proste drogi poprzez otwarte rozgrywki lub zawody regionalne Challenger, które pozwolą na łatwe zakwalifikowanie się. W niektórych regionach wrócą kwalifikacje oparte o pozycję w rankingu.

Ogólna formuła wszystkich rozgrywek zaplanowanych na rok 2017 pozostanie taka sama w roku 2018. Z przyjemnością prezentujemy wam również kalendarz wszystkich wydarzeń zaplanowanych na rok 2017. Mamy nadzieję, że tak wczesne opublikowanie harmonogramu na cały następny rok pomoże graczom lepiej zaplanować sobie czas i przygotować się na wykorzystanie wszystkich okazji do rywalizacji.

Główne atrakcje WCS 2017

Pula nagród w wysokości 2 milionów USD

W samych zawodach WCS w roku 2017 gracze profesjonalni będą mieli 2 miliony powodów, aby wziąć udział w rozgrywkach i dołączyć do rywalizacji.

Trzy imprezy globalne

W tym roku gracze domagali się większej ilości globalnych imprez i okazji dla graczy z Korei i zawodów Circuit do rywalizacji, co bardzo nas cieszy. Tym razem pomożemy wesprzeć przynajmniej trzy imprezy globalne, do których zakwalifikować się i w których rywalizować będą mogli gracze z Korei i rozgrywek Circuit. Każda impreza będzie mieć własny styl i atmosferę.

  • IEM Katowice – ta wczesna, sztandarowa impreza ESL da szansę zmierzyć się ze sobą zawodnikom z Korei i rozgrywek Circuit. Jest to jedno z największych wydarzeń e-sportowych na świecie i również w tym roku powinno ugościć wielu profesjonalnych graczy StarCrafta II®. WCS zaoferuje kwalifikacje z opłaconymi kosztami podróży na imprezę zarówno dla graczy z Korei jak i rozgrywek Circuit, a także otwartą drabinkę i pulę nagród obejmującą dalsze miejsca. Podobnie jak w przypadku mistrzostw GSL i rozgrywek WCS Circuit, zwycięzca tej imprezy otrzyma bezpośrednie zaproszenie na światowe finały WCS.
  • GSL kontra reszta świata – w połowie roku w Korei zorganizujemy specjalne wydarzenie z udziałem gwiazd, w którym rywalizować będą wasi ulubieni gracze zawodowi z Korei i rozgrywek Circuit. Już wkrótce podamy więcej informacji na temat kwalifikacji i formuły tych zawodów.
  • Światowe finały WCS – oczywiście rok nie obszedłby się bez emocjonujących, całorocznych rozgrywek e-sportowych w StarCrafta II®. Podobnie jak w mijającym roku, zbierzemy do walki mistrzów i czołowych zawodników z całego roku. W 2016 do ćwierćfinałów dotarło trzech obcokrajowców. Czy poczynią dalsze postępy na drodze do ostatecznego tytułu? Czy może gracze koreańscy utrzymają swoją dominację?

Wsparcie Gwiezdnej Skarbnicy StarCrafta

Na tegorocznym BlizzConie ogłosiliśmy Gwiezdną Skarbnicę, sezonową mapę skarbów, którą grający w StarCrafta II® będą mogli kupić. Część zysków z Gwiezdnej Skarbnicy zostanie przekazana na wsparcie WCS!

Korea – GSL wraca z liniowym harmonogramem turniejów weekendowych i lepszymi czasami transmisji

Najdłużej działająca marka e-sportowa StarCrafta II na świecie wraca w roku 2017, a organizatorem będzie AfreecaTV. Na przestrzeni roku rozegrane zostaną trzy sezony oraz turnieje weekendowe takiej jak IEM Gyeonggi oraz dwa dodatkowe super turnieje AfreecaTV między sezonami, więc gracze i fani mogą spodziewać się regularnych transmisji z koreańskich rozgrywek w StarCrafta II®. Grający otrzymają również więcej szans na regularną rywalizację. Mamy też dobre wieści dla widzów z reszty świata. Transmisje GSL planowane są o zwyczajowej porze, czyli w środy o godzinie 18:30 czasu południowokoreańskiego, co przekłada się na porę wieczorowo-nocną w regionie Azji Południowo-Wschodniej/Oceanii oraz godz. 10:30 czasu polskiego. Piątkowe, nocne transmisje zostaną przeniesione na niedzielę na godzinę 13:00 czasu południowokoreańskiego, czyli godz. 5:00 czasu polskiego, co pozwoli na łatwiejsze śledzenie wydarzeń widzom w Stanach Zjednoczonych. Chociaż żadna pora nie jest idealna dla wszystkich, to mamy nadzieję, że nowe godziny transmisji dadzą widzom więcej okazji do śledzenia rozgrywek GSL.

WCS Circuit – prosto i wygodnie

Mijający rok obejmował wiele różnych rozgrywek powiązanych z systemem WCS, z których część umożliwiała kwalifikację na światowe finały WCS, a inne pozwalały jedynie zdobywać punkty. Występy TRUE w Montrealu katapultowały go prosto na BlizzCon. Ale zwycięstwo Ptitdrogo w Lipsku pozwoliło mu zdobyć jedynie punkty. Czy jedno zwycięstwo było lepsze od drugiego? W tym roku wszystko uprościmy. Zorganizujemy cztery zawody WCS w ramach cyklu DreamHack: Austin, Summer, Valencia, Montreal. Zwycięstwo w nich zapewnia dostęp do światowych finałów WCS. Gracze będą mogli zdobywać punkty WCS za udział w tych wydarzeniach oraz regionalne zawody Challenger.

Wymagania dotyczące miejsca zamieszkania pozostaną bez zmian

Wymagania dotyczące miejsca zamieszkania dla rozgrywek WCS Circuit pozostaną takie same jak w mijającym roku (odnośnik w j. angielskim). Gracze będą musieli udowodnić obywatelstwo, tymczasowe zameldowanie lub posiadanie odpowiedniej wizy, aby uczestniczyć i zdobywać punkty w rozgrywkach WCS Circuit. Wymagana będzie również minimalna liczba gier rankingowych w regionie ojczystym. Szczegółowe informacje znajdą się w zasadach rozgrywek WCS na rok 2017. W rozgrywkach WCS Korea uczestniczyć będzie mógł każdy gracz.

Rankingowe rozgrywki Challenger

W mijającym roku eksperymentowaliśmy z użyciem rankingu jako metody kwalifikacji do europejskich i północnoamerykańskich turniejów Challenger. Dzięki pozytywnym rezultatom i głosom na temat tego pomysłu, w tym roku możemy go udoskonalić i rozszerzyć. Ranking i regionalne zawody Challenger będą jedynym sposobem na zdobycie gwarantowanego miejsca na wydarzenie z cyklu rozgrywek Circuit, a liczba oferowanych miejsc podwoi się do 16.

Stabilizacja i zaangażowanie

Zamierzamy zachować format z roku 2017 w rozgrywkach WCS 2018. Chociaż nie ustalono jeszcze listy zawodów i harmonogramu, to zamierzamy wspierać tę formułę i jej nagrody przez kolejne dwa lata rozgrywek WCS Korea i WCS Circuit.

Format WCS 2017

Rankingi WCS Korea

Podobnie jak w mijającym roku, rozgrywki WCS Korea będą otwarte dla wszystkich graczy z całego świata i spodziewamy się, nadal w tym regionie rywalizować będą wyłącznie najlepsi gracze w najbardziej zaciętych rozgrywkach. Większość oficjalnych imprez w StarCrafta II® odbędzie się w Korei.

W roku 2017 odbędą się trzy sezony GSL, rozłożone równomiernie w czasie. Będą one stanowiły trzon rywalizacji w WCS Korea. Przez rok odbędą się również trzy inne, weekendowe turnieje, które dadzą grającym dodatkową okazję do rywalizacji. Pierwszym z nich będzie IEM Gyeonggi w grudniu.

  • Liga GSL – organizowana przez AfreecaTV
    • Trzy sezony
    • Pula 170 milionów KRW na sezon
    • 1 miejsce – miejsce na światowych finałach WCS
    • Punkty WCS Korea
  • 3 turnieje weekendowe
    • Format jednoweekendowy
    • Pula ponad 30 milionów KRW w każdym turnieju
    • Punkty WCS Korea

Trzej mistrzowie sezonów WCS i czołowi gracze z rankingu WCS Korea zdobędą bezpośrednie zaproszenia na światowe finały WCS rozgrywane pod koniec roku, w których łącznie weźmie udział 8 zawodników z WCS Korea.

  • Mistrz 1 sezonu GSL (1)
  • Mistrz 2 sezonu GSL (1)
  • Mistrz 3 sezonu GSL (1)
  • Ranking WCS Korea (5)*

* Jeśli zwycięzcą zawodów IEM Katowice zostanie gracz z WCS Korea, wówczas z rankingu WCS Korea dobranych zostanie tylko 4 graczy, którzy uzupełnią pulę 8 graczy z WCS Korea na światowe finały WCS.

Ranking cykliczny WCS Circuit

Zawody WCS Circuit pozostaną miejscem dla graczy zawodowych w StarCrafta II® Ameryki Północnej (NA), Europy (EU), Ameryki Łacińskiej (LATAM), Chin (CN), Tajwanu/Hongkongu/Makao (TW) oraz Oceanii/Azji Południowo-Wschodniej (ANZ/SEA). Aby rywalizować w WCS Circuit, gracze muszą być obywatelami lub mieszkańcami jednego z tych regionów. Zasady dotyczące miejsca zamieszkania pozostaną podobne do tych z mijającego roku. Gracze, którzy nie są obywatelami lub mieszkańcami danego regionu, będą musieli przedstawić odpowiednią wizę i muszą regularnie grać w regionalnym rankingu. Pozostałe wytyczne i zasady dotyczące miejsca zamieszkania zostaną opublikowane później w poświęconym im artykule.

Trzon rozgrywek WCS Circuit stanowią trzy imprezy mistrzowskie organizowane przez DreamHack, które odbędą się w Austin w Stanach Zjednoczonych, w Jönköping w Szwecji (DH Summer), w Walencji w Hiszpanii oraz w Montrealu w Kanadzie. Pierwszym przystankiem do kwalifikacji do tych imprez dla graczy z regionów NA i EU będą zawody online lub ranking. Dobre wyniki w tych rozgrywkach zapewnią udział w finałach Challenger, w których czołowi zawodnicy zdobędą nagrody pieniężne, szansę na zakwalifikowanie i zwrot kosztów podróży na odpowiednie zawody DreamHack. Metody kwalifikacji w innych regionach (LATAM, CN, TW, ANZ/SEA) mogą się różnić i zostaną ogłoszone osobno, w późniejszym terminie dla każdego z nich. Graczom, którzy sami mogą opłacić koszty podróży, DreamHack zaoferuje otwarte miejsca na każdą z imprez. Śledźcie na bieżąco kanały komunikacji DreamHack i WCS, na których pojawi się więcej informacji na ten temat.

  • Zawody cyklu WCS Circuit – cztery w roku, organizowane przez DreamHack
    • DreamHack Austin, Summer, Valencia, Montreal
    • Pula nagród w wysokości 100 000 USD
    • 96 graczy
    • 1. miejsce – miejsce na światowych finałach WCS
    • Punkty WCS Circuit
    • Miejsca w zawodach Challenger
      • (4) NA, (4) EU, (2) LATAM, (2) CN, (2) TW, (2) ANZ/SEA

  • Rozgrywki WCS Regional Challenger (NA, EU, LATAM, CN, TW, ANZ/SEA)
    • Zapewniają miejsce w rozgrywkach cyklicznych WCS Circuit
    • Online
    • Jedne zawody na każdy przystanek WCS Circuit
    • Pula nagród w wysokości 10 000 USD
    • Format i kwalifikacje zależne od regionu
    • Punkty WCS Circuit

Mistrzowie czterech zawodów z cyklu WCS Circuit i czołowi gracze z rankingu WCS Circuit zdobędą miejsca ma światowych finałach WCS.

  • Mistrz WCS Austin (1)
  • Mistrz WCS Jönköping (1)
  • Mistrz WCS Valencia (1)
  • Mistrz WCS Montreal (1)
  • Ranking WCS Circuit (4)*

* Jeśli zwycięzcą zawodów IEM Katowice zostanie gracz z WCS Circuit, wówczas z rankingu WCS Circuit dobranych zostanie tylko 3 graczy, którzy uzupełnią pulę 8 graczy z WCS Circuit na światowe finały WCS.

Co dalej?

Rozgrywki WCS 2017 w Korei rozpoczną się od IEM Gyeonggi, a wkrótce potem zacznie grać liga GSL! Pierwszy przystanek zawodów Circuit rozegrany zostanie po Katowicach, potem harmonogram będzie pełen wydarzeń. Współpracujemy z IEM, AfreecaTV i DreamHack, aby sfinalizować szczegóły dotyczące kwalifikacji, nagród i przygotowujemy oficjalną listę zasad na cały rok. Już wkrótce przekażemy wam szczegółowe wieści.