Tryby współpracy w Legacy of the Void

Tryby współpracy w Legacy of the Void

Legacy już za 9 dni - trzeba prześledzić nowości jakie nas czekają! Jednymi z najważniejszych są dwa tryby kooperacji - czyli coś na co czekali wszyscy fani mini-gry Left2Die. Prześledźmy zatem dokładnie o co chodzi w którym trybie - wiemy że podobne nazewnictwo zmyliło kilka osób!


A zatem co jest czym?

  1. Tryb Archonta to tryb kooperacji PvP (Player versus Player), gdzie dwaj gracze grają jako jeden przeciwko kolejnym dwóm graczom. Rozgrywka toczy się podobnie jak 1v1, lecz gracze współpracują przy walce. Można by to porównać do starodawnego spotkania się przy kompie i wspólnym graniu (EEE! Patrz na minimapę, drop lecii!) - tylko trochę bardziej dopracowane ;)
  2. Tryb współpracy to tryb kooperacji PvE (Player versus Enviroment), gdzie dwaj gracze grają niezależnie od siebie (jak w 2v2), ale przeciwko sztucznej inteligencji i wyzwań, które przygotowali deweloperzy. Dodatkowo każdy korzysta z usług jednego z sześciu bohaterów, którzy umiejętnościami specjalnymi pomagają nam w grze


Tryb Archonta


Jest już dostępny od pewnego czasu w grze. Warto jednakże zaznaczyć, że w Legacy pojawi się nowa liga specjalnie dla tego trybu. O co w nim chodzi - najlepiej chyba opisał to Carbot:



Tryb Archonta pozwoli graczom doświadczyć niezwykle popularnej i dopracowanej rozgrywki wieloosobowej w formacie 1 na 1, ale w wersji drużynowej. W trybie tym obaj sprzymierzeni gracze kontrolują jedną bazę i walczą z przeciwnikiem. Współpraca jest kluczowa dla wygranej. Odpowiedzialność za kontrolowanie armii, zarządzanie surowcami, budowę bazy, zwiad oraz wiele innych działań spada na obu graczy, z których każdy zająć się musi czym innym. Pytanie brzmi, jak dobrze podzielicie się obowiązkami...

Myślę, że ten tryb szczególnie będzie wykorzystywany na niższych poziomach rozgrywkowych - może być swoistym antidotum na zarzuty o dużej trudności StarCrafta. Ostatecznie dobrze wiemy, że gracze z niższych lig nie potrafią wydajnie atakować oraz utrzymywać wysoką sprawność operacyjną swojej bazy. Zwykły podział na 'Dobra, ja walcze, ty zajmujesz się ekonomią' pozwoli im na wyćwiczenie danych obszarów rozgrywki.

Co z wyższymi poziomami? Wiadomo - 1v1 nic nie zastąpi. Natomiast archoncki mecz 1v1 grand masterów może być... nie możliwy w odbiorze przez widzów :) w takim trybie na raz w dwóch miejscach mogą się odbywać epickie batalie, zaopatrzone w wielki zapas microwania jednostkami.

Największą zaletą owego trybu jest to, że działa jako modyfikacja mapy - można zatem odpalić go na dowolnej mapie multiplayerowej. Liga zapewne będzie miała klasyczną rotację map pomiędzy sezonami.



Tryb Współpracy


Nie dawno jeszcze określany jako tryb sprzymierzonych dowódców, określiłbym jako ukłon w kierunku graczy lubujących się w rozgrywce z cyklu rajdowanie w WoWie. Trochę rozjaśni wam film zapowiadający owy moduł:



A zatem - ściągamy znajomego, bądź korzystamy z narzędzia wyszukiwania gracza, a następnie wybieramy jednego z sześciu dowódców - w jednej grze nie mogą się powtarzać.

Kogo mamy do wyboru? Trzech głównych bohaterów i trzech pobocznych z kampanii:







Każdy bohater ma swoje zalety i wady - taki chociażby Swann nie może budować koszar - może grać tylko mechem, ale za to wzmocnionym! Dodatkowo - każdy bohater posiada jakaś umiejętność specjalną. Atak z orbity? Czemu nie!


Kolejnym krokiem przed rozpoczęciem gry będzie wybór poziomu trudności - najbardziej wymierną nagrodą za zwiększenie poziomu jest bonus do doświadczenia, które zdobędą nasi bohaterowie. Gdy zdobędą go wystarczająco dużo - awansują na kolejny poziom odblokowujący jakąś zdolność specjalną, jak chociażby automatyczne wydobywanie gazu. Pozwoli to rozgrywać coraz trudniejszy poziom trybu współpracy.


Pula misji oczywiście nie będzie nieograniczona. Będziemy mogli rozegrać konkretną, bądź dowolną misję (na wzór dung findera) - rozgrywanie dowolnej będzie nas również nagradzać bonusem do doświadczenia.


Jakie misje będą na nas czekały? Najróżniejsze:

Od obrony potężnej planetarnej fortecy przed zniszczeniem, do przerywania linii zaopatrzenia sił hybryd Amona.


Jak trudny okaże się nowy tryb? Ciężko stwierdzić. Na pewno im wyższy poziom postaci, tym będzie łatwiej. Ale czy będzie wymagany maksymalny 15 poziom postaci by mieć szansę ukończyć tryb brutalny? Przekonamy się!



Należy jeszcze pamiętać o jednym - to jest kampania, nie rozgrywka multi - twórcy gry mogli puścić wodze wyobraźni i wstawić co tylko chcą do środka! :)



No i oczywiście na koniec pytanie - czy warto będzie grać w ten tryb? Myślę że przyniesie on każdemu sporo radości :) A dodatkowo - czeka trochę w nim osiągnięć oraz portretów do zdobycia!





Pozostaje nam tylko usiąść spokojnie i czekać! No... ewentualnie w między czasie zacząć zgadywać się ze znajomymi do gry!

Czy nowe tryby ożywią grę? Nie mam wątpliwości :)

Komentarze

Obrazek użytkownika VeR
VeR 31. Październik 2015 - 20:07
To będzie długie 9 dni, na szczęście Blizzcon w piątek trochę wspomoże to wytrwać :D
Obrazek użytkownika Szczur
Szczur 1. Listopad 2015 - 0:39
Oj zgadzam się, zwłaszcza że muszę wykombinować pieniądze na to :) żona nie pozwoli kupić po dobroci :D
Obrazek użytkownika Creator
Creator 1. Listopad 2015 - 13:35
pantoflarz :D
Obrazek użytkownika Szczur
Szczur 1. Listopad 2015 - 18:03
No wiesz :P zdążyłem kupić kompa za 2700 i teraz jakoś ciężko mi ją przekonać :D
Ale muszę sprawdzić z tą dietą "bez obiadową" :P
Obrazek użytkownika Eridor
Eridor 1. Listopad 2015 - 14:25
Wiecie! Nie trzeba codziennie jeść obiadu :P