Zapowiedź aktualizacji 3.19: Salon Gier

Zapowiedź aktualizacji 3.19: Salon Gier

W aktualizacji 3.19 wprowadzamy zmiany interfejsu z naciskiem na Salon Gier i gry dowolne. Poprawki te powinny wzmocnić nasze niezwykle aktywne społeczności i zapewnić zarówno twórcom modów jak i graczom lepsze narzędzia do pełnego wykorzystania funkcji. W tym artykule omówimy szczegółowo nachodzące zmiany, nasze cele projektowe i korzyści, które naszym zdaniem zapewni ta aktualizacja.

Jakie są cele zmian?

Wprowadzane przez nas zmiany mają wiele celów! Na potrzeby tego artykułu skupimy się na czterech głównych.

Cel 1: Uporządkowanie zawartości

Chcemy skonsolidować proces wyszukiwania zawartości tworzonej przez użytkowników, aby ułatwić wam znajdowanie interesujących was elementów. Zapewnimy wam również lepsze narzędzia do zarządzania zawartością.

Cel 2: Oddanie kontroli graczom

Liczymy, że w tej aktualizacji uda się wprowadzić bardziej elastyczny system tworzenia i dołączania do poczekalni w StarCraft II. Chcemy odejść od zautomatyzowanych systemów i oddać więcej kontroli w ręce graczy.

Cel 3: Odsłonięcie ukrytej zawartości

W grach dowolnych istnieje mnóstwo zawartości, która jest ukryta za obecnym interfejsem użytkownika, warstwami nawigacji i filtrami. Chcemy wysunąć tę zawartość na pierwszy plan, aby wszyscy mieli do niej łatwiejszy dostęp.

Cel 4: Zmniejszenie liczby nadużyć

Obecnie istnieje wiele sposobów na nadużywanie systemów omawianych trybów w kliencie gry. Psuje to wrażenia innym graczom, dlatego chcemy zminimalizować tego typu sytuacje.

Jakie zmiany wprowadzimy i jak pomogą osiągnąć te cele?

Połączenie Salonu Gier i działu gier dowolnych

Pierwszą duża zmianą, którą zauważycie po zalogowaniu, będzie zmiana nazwy zakładki Salon Gier na Gry Dowolne. Chcemy skonsolidować gry z salonu i dowolne w jednym miejscu, a umieszczanie potyczek dowolnych pod zakładką Salon Gier wydało nam się złym rozwiązaniem, dlatego wybraliśmy Gry Dowolne.

Wewnątrz nowej zakładki znajdziecie trzy podsekcje: Poczekalnie (będzie to ekran początkowy), Potyczki i Salon Gier. W dziale Poczekalnie wyświetlone będą wszystkie aktualnie otwarte poczekalnie publiczne zarówno z Działu Potyczki jak i z Salonu Gier. Dział Potyczki pozwoli wam tworzyć nowe poczekalnie dla potyczek. Dział Salon Gier pozwoli zaś tworzyć nowe poczekalnie dla gier z Salonu.

Mamy nadzieję, że zmiana ta pozwoli wysunąć na pierwszy plan zawartość dowolną taką jak poczekalnie potyczek i modyfikacje rozszerzeniowe, które obecnie są zbyt głęboko zakopane w dziale trybu wieloosobowego.

Pokazanie poczekalni i umożliwienie ich nazywania

Gracze od lat prosili o możliwość nazywania poczekalni. Zanim mogliśmy to zrealizować, musieliśmy umożliwić wyświetlanie nazw. W starym systemie nie mogliście widzieć otwartych poczekalni, tylko listę map lub gier z dostępnymi poczekalniami. Oznaczało to, że jeśli były otwarte trzy dla jednej gry, to na liście znajdował się tylko jeden wpis. Kiedy dołączaliście do takiej gry z listy otwartych gier, byliście dołączani do najdłużej dostępnej poczekalni.

W tej aktualizacji zamiast listy gier pojawią się poczekalnie. Dla jednej gry może ich być kilka. Pozwolimy wam również nazywać dostępne publicznie poczekalnie, a nawet zmieniać potem ich nazwę. Na liście otwartych poczekalni pojawi się również informacja o ich właścicielach i liczbie wolnych miejsc.

Mamy nadzieję, że zmiana zapewni graczom więcej kontroli nad tym, do których poczekalni dołączają i pomoże im znajdować odpowiednie dla siebie i swojej drużyny. Liczymy również, że odstraszy to trolli od psucia atmosfery w grze w typowy dla siebie sposób: poprzez blokowanie komuś uruchomienia publicznej poczekalni, kiedy w najdłużej zajętej znajduje się osoba niezainteresowana grą i blokująca ją innym. Jeśli traficie na takich graczy, będziecie widzieć od razu, które poczekalnie zajmują, co pozwoli wam ich uniknąć. A jeśli stworzycie własną, inni zobaczą ją od razu – nawet, jeśli jakiś troll stworzył już poczekalnię dla danej gry.

Przypinanie map

Dodaliśmy również możliwość „przypinania” map w dziale Gier Dowolnych. Aby to zrobić, trzeba otworzyć ekran informacji o danej mapie i użyć przycisku Przypnij w prawym, górnym rogu. Funkcja ta pozwala zaznaczyć w ten sposób trzy mapy, które potem będą widoczne od razu w dziale Gier Dowolnych.

Otwarte poczekalnie w informacjach o mapie

Aby warto było przypinać mapy, dodaliśmy niewielką listę otwartych poczekalni na ekranie informacji o mapie. Znajdą się tam tylko poczekalnie dla danej planszy. Jeżeli jesteście fanami gry „Zealot Hockey” i chcecie grać tylko w ten tytuł, możecie go przypiąć w widocznym miejscu razem z listą dostępnych poczekalni dla tej gry w dziale Gier Dowolnych.

Podgląd poczekalni

Dodaliśmy również nowy panel do poddziału Poczekalnie, który pozwoli wam przeglądać je bez dołączania. Będzie tam widoczna liczba drużyn w poczekalni i liczba graczy (w tym SI) oraz informacje o nich i liczba wolnych miejsc w każdej drużynie.

Liczymy, że dzięki temu gracze będą mogli łatwiej znajdować odpowiadające im i ich drużynom poczekalnie.

Szybki dostęp do zakładek

W poddziałach Potyczka i Salon Gier zamiast podglądu poczekalni znajdziecie różne panele, które zapewnią szybki dostęp do waszych zakładek. Kliknięcie jednej z nich spowoduje natychmiastowe otwarcie ekranu informacji o danej mapie.

Poprawa wyświetlania rozdzielczości szerokoekranowych 16:9

Podobnie jak same poczekalnie, dział Gier Dowolnych będzie teraz posiadać zmieniony interfejs dla użytkowników rozdzielczości szerokoekranowych 16:9, który pozwoli lepiej wykorzystać większą ilość miejsca.

Usunięcie autostartu poczekalni

Pełne poczekalnie nie będą już uruchamiane automatycznie. Wcześniej bywało to korzystne, ale nie we wszystkich przypadkach. Ponieważ teraz wyświetlamy właściwe poczekalnie na liście otwartych, zawsze możecie stworzyć własną, jeżeli właściciel wybranej przez was odszedł od komputera lub z innych powodów zwleka z rozpoczęciem gry.

Usunięcie przycisków „Graj” i „Zagraj ponownie”

Usunęliśmy przyciski „Graj” i „Zagraj ponownie” z Salonu Gier i Gier Dowolnych. Powodowały one automatyczne dołączanie was do do poczekalni lub – jeśli ta nie istniała – tworzenie nowej, publicznej poczekalni z wami w roli gospodarzy. Nie chcemy mieć przycisków, które aktywują różne działania w zależności od informacji, których gracz nie posiada. U nowych graczy często doprowadzało to do nieporozumień – często nieświadomie i wbrew własnej woli stawali się gospodarzami poczekalni. Chcemy, żeby wszyscy wiedzieli dokładnie, co się stanie, kiedy klikną przycisk „Dołącz do poczekalni” albo „Stwórz poczekalnię”. Zdajemy sobie jednak sprawę, że to kontrowersyjna zmiana, ponieważ wielu z was wolałoby dalej korzystać ze starych przycisków do wyszukiwania ulubionych map z Salonu Gier – szczególnie gier o dużej liczbie aktywnych graczy. Prosimy was, żebyście wypróbowali nowy system i dali nam znać, jak się spisuje.

Na ekranie wyników, zamiast przycisku „Zagraj ponownie”, dodaliśmy przycisk „Informacje o mapie”, który zabierze was bezpośrednio na ekran z danymi mapy, na której dopiero co graliście. Tam będziecie mogli obejrzeć wszystkie dostępne poczekalnie lub stworzyć nowe.

Kolejne kroki

Zamierzamy dalej rozwijać Salon Gier i Gry Dowolne. Jest to nie tylko ważna i lubiana część gry, ale również szczególnie ważna kwestia dla wielu twórców z naszego zespołu, którzy wywodzą się ze społeczności moderskiej StarCraft II. Mamy więcej planów na przyszłość, ale dzisiaj nie możemy ich jeszcze ujawnić. Liczymy jednak na waszą cierpliwość w trakcie prac nad rozbudową tego, co zaczęliśmy w aktualizacji 3.19.

Chcemy poznać wasze opinie na temat powyższych zmian, dlatego kiedy aktualizacja zostanie udostępniona, sprawdźcie ją i dajcie nam znać, jak u was działa. Czy chcielibyście, żebyśmy dodali coś jeszcze do interfejsu Gier Dowolnych? Czy usunęliśmy jakiś ważny element lub funkcję, z której korzystaliście? Czy trafiliście na jakieś błędy lub problemy? Z niecierpliwością czekamy na waszą odpowiedź!