[7.2.5] Zmiany w Mythic Keystone dungeonach

[7.2.5] Zmiany w Mythic Keystone dungeonach

Blizzard rozważa poważne zmiany w systemie nagradzania za ukończenie Mythic Keystone Dungeonów. Pożegnać mielibyśmy 3 skrzynkowe runy, oraz depleted klucze.


W obszernej wypowiedzi Community Manager, Lore opowiedział jak Blizzard jest zadowolony z pozytywnego przyjęcia Mythic Keystone Dungeonów, jednak niektóre fragmenty systemu w praktyce nie działały tak jak by sobie tego życzyli projektanci. Dlatego w nadchodzącym patchu 7.2.5 na PTR chcą wypróbować parę zmian.


Pierwszą, poważną zmianą jest usunięcie mechaniki wyczerpywania się klucza (Depleted Keystone) po nieukończonym w czasie dungeonie. Początkowo funkcja ta miała działać pozytywnie dla graczy, by zachęcać do grania z jak największą pulą graczy w środowisku ograniczonej liczby kluczy.
Jednak okazało się, że system jest na tyle popularny, że nie trzeba graczy specjalnie zachęcać do grupowania się, a cały system działa tylko w sposób negatywny gdy dungeon nie może zostać ukończony z powodów pozostających poza kontrolą graczy (jak przypadkowe DC).

Proponowane są następujące zmiany :
  • Jeżeli ukończymy dungeon, ale nie zmieścimy się w czasie, dostaniemy nowy, losowy klucz o 1 poziom niższy
  • Jeżeli nie ukończymy dungeona w ogóle, dostaniemy klucz do tego samego dungeona ale o 1 poziom niższy
  • Ukończenie dungeona w czasie, bez zmian nagrodzi nas losowym kluczem o 1-3 poziomy wyszszym w zależności od naszego czasu


Druga zmiana dotyczy nagród za ukończenie dungeonów. Według projektu dodatkowe skrzynki nie pełniły roli nagrody dla graczy za szybkie ukończenie dungeona, ale rekompensaty za 'ominięte' dungeony gdy nasz klucz został ulepszony o więcej niż jeden poziom.
Jednak taki model miał sens tylko przy założeniu, że klucze będą rzadkie i trudne do znalezienia.

W praktyce gracze zaczęli szukać kluczy o niższych poziomach, które mogą z łatwością zmiażdżyć, zamiast celować w te odpowiadające ich poziomowi.
Taki schemat gry wpłynął także na to, jakie klasy i specjalizacje są lepsze na takie wypady, czyli AoE które z łatwością radzi sobie z wielkimi grupami, stosunkowo łatwych przeciwników.
Co więcej, jeżeli moglibyśmy znaleźć upgrade przykładowo w Mythic+6, prawdopodobnie nigdy się do takiej grupy nie dostaniemy, ponieważ są one zdominowane przez graczy zdolnych ukończyć +10 i wyższe, jednak preferujących łatwe 3 skrzynki.

Kolejne zmiany, które będą testowane to :
  • Nie będzie dodatkowych skrzynek za szybkie ukończenie dungeona
  • Pojedyncza skrzynia zawierać będzie 2 przedmioty, oraz odpowiednią ilość Artifact Power
  • Jeżeli ukończymy dungeon w czasie, liczba przedmiotów w skrzyni wzroście do 3 niezależnie od pozostałego czasu.
  • Klucz nadal zostanie ulepszony o 1-3 poziomów w zależności od naszego czasu

Duża część graczy robi te dungeony głównie dla Artifact Power, a dodatkowe skrzynki są tylko 'losami na loterię' systemu Warforge-Titanfore-Legendary.
Czy brak tych skrzynek faktycznie spowoduje, że gracze z lepszym ekwipunkiem przestaną interesować się niższymi Keystone Dungeonami ? Czy może jednak szybkie i pewne AP zawsze będzie główną motywacją i nic się nie zmieni ?