BRF: The Blast Furnace

BRF: The Blast Furnace


 

 

Spis poradników:

 

 

1. Miejsce walki

Trzeci, finałowy boss z pierwszego skrzydła BRF, 'Slagworks'. By się do niego dostać, należy podążać podobnie jak do Gruula, jednak przed wejściem na most trzeba skierować się do tunelu prowadzącego w dół.

 

 

Walka odbywa się na polu w kształcie litery U - w jej środku znajduje się olbrzymi piec z dwoma klapami po obu stronach.

 

 

Poglądowo:

2. Opis ogólny walki:

 
FAZA 1:

Faza pierwsza na samym starcie może przerazić, ale nie musi. Nasz raid dzieli się na 2 grupy, a w każdej z nich musi znajdować się tank. Głównym zadaniem będzie zabijanie addów w odpowiedniej kolejności. Pierwsi muszą zginąć operatorzy pieca Bellows Operators, a następnie inżynierowie Furnace Engineers, którzy będą nam dostarczać miny do zniszczenia pieca. Na koniec zabijamy ochronę Security Guards. Nie możemy też zapomnieć o ostatnim mini bosise Foreman Feldspar. Nasz mini boss musi umrzeć od clivow - nie ma on jakiegoś większego priorytetu.

najważniejsze w tej fazie - miny. Gracz który ją otrzymał / podniósł musi podejśc do jednej z dwóch bocznych klap i tam ją zdetonować. Zadaje to obrażenia piecowi. Po jego zniszczeniu zacznie się faza 2. Uwaga - miny zadają AOE DMG.
 
FAZA 2:

Faza druga może wydawać się trochę chaotyczna z tego powodu, iż trzeba będzie robić wiele rzeczy na raz. Dps jak i healowie będą musieli ustawiać Slag Elementals przy Primal Elementalist, żeby zdetonować jego tarczę, która pochłania każdy dmg. Dodatkowo będą się pojawiać Security Guards i Firecaller - Zadaniem Firecaller jest leczenie Slag Elementals, więc będzie trzeba ich bardzo szybko zabijać i przerywać, kiedy będą castować Cauterize Wounds. Po zabiciu wszystkich Primal Elementalist zacznie się faza 3.

 

FAZA 3:

W fazie 3 będziemy już walczyć z samym bossem. Tutaj będziemy musieli się poruszać w miarę możliwości w grupie oraz ciągle przesuwać bossa, żeby nie ładował sobie zbyt szybko energii. Dodatkowo przy każdym Blast  będziemy dostawać debuffa  Tempered, który zwiększy dmg od Heat. Healowie muszą pamiętać, że przed każdym Blast muszą wytopować zarówno tanków, jak i cały raid.

Obrazy poglądowy pola walki  

 

Pozycja startowa walki i pierwsza faza 

Trójkąt - Boss wewnątrz kuźni

Trójkąt - mini boss, średni priorytet ( ginie od clivów )          

Koła - Furnace Engineers

Sześciokąt - Security Guards

Gwiazda - Bellows Operators

Faza druga 

Gwiazda - Boss
Romb - Primal Elementalist  ( duży priorytet )

Faza trzecia

Gwiazda - Boss ( trzeba go przesunąć na wyznaczoną pozycje  ) 
Strzałka - Teoretyczna trasa prowadzenia bossa przez tanków

 

4. Informacje dla ról:

 

Tank:

[spoiler]

  • Na samym początku musimy skupić się na inżynierach i ochronie, która będzie się ciągle pojawiać w fazie pierwszej. Dodatkowo jeden z tanków musi trzymać naszego mini bossa, żeby dostawał obrażenia od clivów i padł przed nadejściem 2 fazy.
  • W drugiej fazie tankowie będą musieli zbierać dwa rodzaje adów. Najważniejsze to Security Guards, ponieważ będzie trzeba ich odciągać od Slag Elementals, które będą się fixowały na innych graczach. Drugie addy, na które trzeba mieć oko to Firecaller's - ich zadaniem jest leczenie Slag Elementals przy użyciu Cauterize Wounds, którego możemy przerywać ( również muszą umierać od clivów).
  • Faza 3 charakteryzuje się dużym AOE dmg. Cały raid będzie dostawał stacki Tempered od Blast'a, który będzie zwiększał dmg od Heat. Dodatkowo Heat będzie zostawiał na tankach debuffa i na 2 stackach będziemy musieli się zmienić. Musimy pamiętać też o tym, żeby tak prowadzić bossa, aby nie zatrzymywał się w miejscu - rzuca on wtedy na losowego gracza Melt - będzie tworzyć pod nim plamę, w której boss nie może stać, ponieważ bardzo szybko będzie ładował swoją energię i w krótkich odstępach czasu będzie rzucał Blast, no i oczywiście będzie nam zwiększał stacki debuff'a  [/spoiler]

 

Heal:

[spoiler]

  • Piec co jakiś czas wysyła fale ognia - zadają one duże obrażenia całemu rajdowi i nasilają się wraz ze wzrostem temperatury w piecu. W późniejszych fazach te zdolność przejmuje boss - warto się zabezpieczyć umiejętnościami leczącymi obszarowo.
  • Faza 1 - gracze otrzymują bomby zadające obrażenia obszarowe - powinny być zdetonowane pod klapami bocznymi pieca. Warto zwrócić uwagę na oba te miejsca, by bomby za bardzo nas nie uszkodziły.
  • Faza 2 - pojawiają się addy, które lubią fixować się na healerach - zaciągamy je na obecnie bitego Primal Elementalista.
  • Faza 3 - przyszykujcie się na duże obrażenia dla całego rajdu - pojawia się bardzo dużo ognia na mapie, plam itp.

[/spoiler]

 

 DPS:

[spoiler]

  • Faza pierwsza: Tutaj będziecie musieli się skupić na  Operatorach pieca oraz na inżynierach. Następnie zbijać guard'ów z mini bossem. Bomby należy podnosić, zanosić pod jedną z dwóch klap pieca i tam je detonować (oczywiście z rozwagą, zadają aoe dmg).
  • Faza druga: Jest trochę bardziej skomplikowana, gdyż teraz na nas będą się fixować Slag Elementals. Będziemy musieli ich podprowadzać do Primal Elementalist i zabić, aby pozbyć się tarczy, która daje im odporność na wszystkie ataki. Po jej zniszczeniu wszyscy skupiają się na Primal Elementalist.  Dodatkowo musimy zabijać Firecaller's i Security Guards.
  • Faza trzecia:  Tutaj będziemy musieli na samym starcie dobić Firecaller's i Security Guards, żeby nie było żadnego adda. Teraz będziemy bili tylko boss'a i przesuwali się w grupie, aby Melt pojawiał się w przewidywalnym miejscu i żeby tankowie mogli na spokojnie prowadzić boss'a po całym pokoju. Warto stać na obrzeżu mapy, przy poprzednich plamach, by nową nie zająć zbyt wiele miejsca w pokoju.

[/spoiler]