BRF: The Gruul

BRF: The Gruul

 

 

Spis poradników:

 

 


1. Miejsce walki

Znajdujemy się w pierwszym skrzydle BRF, 'Slagworks'. By się tam dostać należy skorzystać z tunelu wiodącego w  dół, który znajduje się po prawej stronie w głównym holu. Należy przy tym unikać czerwonych run znajdujących się na ziemi, z których strzelają kamienie.

 

Sama walka odbywa się na okrągłej arenie, więc dla poprawy widoczności warto rozmieścić marki w kształcie litery Y.

 

 

2. Opis ogólny walki:

 - Enrage: twardy - 6min, brak miękkiego.

 

Walka składa się z 2 faz:

  • W pierwszej raid będzie podzielony na 2 grupy, żeby tankowie mogli rozkładać obrażenia z infernal strice. Dodatkowo co jakiś czas będziecie musieli uciec z linii ataku Overhead Smash i rozchodzić się z Petrifying Slam.
  • W drugiej fazie  już nie będziecie stać w 2 grupach, lecz raczej w lekkim odstępie, z uwagi na to, iż boss będzie w losowe miejsce uderzał Overhead Smash. Dodatkowo w tej fazie na losową lokalizację w strefie walki będą spadać kamienie.  
  • Po drugiej fazie boss przechodzi ponownie do pierwszej - i tak, aż do skutku.

 

 


 

Sama taktyka nie jest trudna postaram wam się ją przedstawić w jak najłatwiejszy sposób.

W fazie pierwszej stoimy w staku. Tankowie stoją przed bossem ( ale nie obok siebie, żeby nie dostawać debuff'a ). Kiedy ma zostać rzucony infernal obracamy boss'a do jednej z grup, która jako pierwsza otrzyma debuff'a. Następuje zmiana tanków - w praktyce rozstawienie wygląda tak jak na zdjęciach powyżej.

Druga faza to po prostu spread, dps boss'a i unikanie jego skilli. Oczywiście kiedy boss dostanie buff'a do haste, wskazane jest odpalenie przez healerów umiejętności zmniejszających nature dmg.

Cykl się powtarza, aż do zabicia boss'a.

 

 3. Grafika poglądowa:

 

 

Trójkąt - boss
Romby - dpsi z healerami
Koło - tankowie

 4. Informacje dla ról:

 

Tank:

 [spoiler]

  • Tankowie zmieniają się co dwa stacki inferno slice ( debuff  który zwiększa dmg od tego o 20 % co stack  ma 30 s) oraz co stack Overwhelming blows ( debaff który zwiększa dmg od ataków fizycznych o 10 % co stack na 60s. )
  • Kiedy jest inferno slice boss musi być odwrócony do jednej z 2 grup, by móc rozłożyć obrażenia zadawane przez spell. Dodatkowo nakłada debuffa, który zadaje 25k FIRE DMG co 3 sekundy - stackuje się. 

Kiedy boss używa Overhead Smash, tworzy linie przed sobą i zadaje 180k nature dmg ( w 2 fazie obraca się w losowe miejsce, niezależnie od tego w którą stronę będzie tankowany)[/spoiler]


 

Heal: 

[spoiler]

  • Heal'owie w pierwszej fazie mają dosyć spokojną walkę, gdyż wszystko odbywa się dość statycznie, niemal ciągle w jednym miejscu. Jedyny moment w którym będziemy musieli się ruszyć, to kiedy będzie w naszą stronę lecieć Overhead Smash. 
  • W drugiej fazie będziemy musieli się niestety rozejść z naszych marków - z sufitu będą spadać głazy Cave In, uderzając w losowe miejsca. Bądźcie wtedy gotowi na AoE obrażenia co 5s przez 25s, spowodowane  buff'em do haste ( 50% ) o nazwie  Destructive Rampage. Boss nadal będzie rzucał w losowe kierunki na mapie Overhead Smash. 
  • Po drugiej fazie znów ustawiamy się na marku i spokojnie leczymy raid.[/spoiler]

 

 DPS:
[spoiler]

  • DPS ma bardzo mało do roboty. Bijecie tylko bossa'a oraz uciekacie przed Overhead Smash oraz Petrifying Slam, który będzie was zmieniał w skałę po 5s i zadawał AOE dmg w odległości 8y. Musicie również uważać na Cave In.[/spoiler]

 

5. Różnica Beta a Live:

Najważniejsza różnica jest taka, że nasz Cave In jest wielkości 8 jardów i nie zajmuje już całej mapy, a co za tym idzie jest bardzo prosty do ominięcia.