Legion: Usprawnienia Mission Board

Legion: Usprawnienia Mission Board

Gdy po raz pierwszy ludzie publicznie dostali się do bety (lub nawet alphy) Legionu, z przerażeniem znaleźli tam znany nam z Garrisonu Mission Board. Class Order Hall od razu został okrzyknięty jako Garrison v2.0 i takie plotki krążą do dziś.

Chciałbym się na razie skupić tylko na naszym Mission Board, by pokazać czym on naprawdę jest.
Blizzard wprowadził masę drobnych i większych usprawnień, które naprawdę wyszły na lepsze.

Championi - Kontrowanie przeciwników - Nagrody - Podsumowanie

Championi

Championów zdobywasz w trakcie biegu kampanii klasowej i każda klasa ma dostęp do swojego, indywidualnego zestawu. Przykładowo druidowi służyć pomocą będą tacy championi jak Keeper Remulos, driada Mylune lub Brightwing, podczas gdy Paladynowi wachlarz bohaterów powiązanych z jego zakonem.

Championów do odblokowania jest zaledwie garstka, około 8. Z czego aktywnych może być tylko 5.
Powoduje to, że o wiele łatwiej jest skompletować drużynę na misję.

Ponadto zestaw umiejętności został mocno ograniczony, a cały system kontrowania ulepszony.
Każdy z championów należy do jednej z 3 klasowych specjalizacji. Specjalizacja jest głównym elementem kontrującym misję. Inne umiejętności championów kontrują przeciwników drugorzędnych, lub dodają do misji dodatkowe efekty.

Podobnie jak miało to miejsce w WoD, championi levelują od swojego podstawowego poziomu do 110. Następnie zdobywają ilvl dzięki specjalnym przedmiotom. Bardzo podobnie jak miało to miejsce w Garrisonie.
Gdy champion zdobędzie maksymalny poziomiom, doświadczenie zaczyna podnosić "jakość" championa (uncommon, rare, epic). Jakość ta odblokowuje dodatkowe umiejętności, a także "ekwipunek". Champion może nosić do 2 przedmiotów na poziomie Epic.

Przedmioty, które championi mogą mieć wyekwipowane dają bonusy takie jak:

  • +5% szansy na powodzenie misji
  • -5% czasu trwania misji
  • +20% szansy na powodzenie misji dłuższej niż 8 godz.
  • bonus 15 golda, za World Questy, gdy champion towarzyszy ci jako Combat Ally.
    ... i naprawdę wiele, wiele innych


Żołnierze

Poza championami mamy do dyspozycji także Troops. Uzyskujemy ich dzięki staremu, dobremu systemowi Work Orders (30min), ale możemy jednocześnie mieć ich bardzo ograniczoną liczbę.

Nie mają oni szczególnych umiejętności kontrujących, ale po prostu zwiększają szansę na powodzenie misji. Żołnierze dzielą się na dwa rodzaje:

  • słabsze, zwiększają szanse misji o 15% (mniej-więcej tyle co dodatkowy champion), 2 życia. Limit 3.
  • silniejsze, zwiększają szanse misji o 30%, mają 3 życia. Limit 2.

Po każdej misji, niezależnie od rezultatu, żołnierze tracą jedno życie (choć niektórzy championi, mają umiejętności pozwalające na regeneracje tych żyć).


Kontrowanie przeciwników

W każdej misji jest dokładnie jeden przeciwnik (Boss), którego trzeba skontrować by zwiększyć szansę na wygraną. Późniejsze misje mają większą liczbę przeciwników (Minions, Hazzard, Spell), jednak ich atrybuty nie powodują, że misja jest trudniejsza do wykonania, ale mają inne negatywne efekty (jeżeli nie zostaną skontrowane):

  • Powerful: Jest to atrybut głównego przeciwnika. Redukuje szansę na powodzenie misji
  • Disorienting: Zwiększa koszt misji
  • Slowing: Zwiększa czas trwania misji
  • Cursed: Blokuje dodatkowy Loot
  • Lethal: Zabija twoich żołnierzy

Dodatkowych przeciwników, można nie tylko zwyczajnie kontrować. Championi po osiągnięciu rangi uncommon mają specjalne bonusy, które mogą dawać bonusy przeciw konkretnym rodzajom zagrożeń.
Na przykład umiejętność Consecration, nie kontruje minionów (nie neguje ich efektu), ale zwiększa szansę na powodzenie misji, gdzie miniony są jednym z przeciwników.


Mimo wszystko, skomponowanie drużyny na misję nigdy nie jest problemem, gdy masz tylko 5 championów. Nawet wysłanie wszystkich w optymalny sposób na 2-3 misje nie przyprawia o ból głowy.
Warto też zaznaczyć, że nie trzeba wypełnić wszystkich dostępnych slotów dla party. Pojedynczy champion może wykonać misję gdzie sloty są 3.


Nagrody

Specjalne: Istotne misje, które trzeba wykonać by kontynuować kampanię twojej klasy
Doświadczenie: Bonusowe doświadczenie dla championów, lub postaci gracza
Artifact Power: Przedmioty, które podładują aktualnie wyposażony artefakt odrobiną Artifact Power
ilvl boost: Przedmioty zwiększające ilvl wybranego przedmioty
Gold: .. po prostu trochę złota
Quest Starter: Zastępują co tygodniowe skrzyneczki z lootem. Po wykonaniu misji, dostajesz przedmiot, który rozpoczyna quest. Ten polega na ukończeniu konkretnego Dungeona, lub zabiciu Bossa Rajdu. Dopiero za ukończenie tego questa nagrodą jest znana nam skrzyneczka z lootem.


Nagrody dodatkowe

Szansa na powodzenie misji wypełniona na 100% to nie wszystko. Licznik może wejść ponad 100%, a dodatkowa szansa wylicza czy dostaniemy bonus loot!
Przykładowo, jeżeli przez kombinację doboru championów i żołnierzy dobijesz nawet 160% szansy na sukces misji na Artifact Power, masz 60% szans na jeden dodatkowy.
Zwykła misja na 1500 doświadczenia dla Chamionów, może wynagrodzić cie przedmiotem, który da bonusowe 1500 doświadczenia pojedynczemu, wybranemu championowi.


Podsumowanie

Większość funkcjonalności na pierwszy rzut oka jest od razu znajoma weteranom WoD. Jednak drobne zmiany, jak ograniczenie ilości aktywnych championów, rozbudowanie systemu kontrowania oraz zmiana dystrybucji co tygodniowych skrzyneczek sprawiają, że całość jest o wiele przyjemniejsza w interakcji.

Przed tablicą nie spędzasz dużo czasu, ale oferuje ona więcej niż jeden optymalny wybór, więc addon automatyzujący nie załatwi wszystkiego. Ograniczona liczba championów z jednej strony powoduje, że oczywiste jest kogo powinieneś wysłać by skontrować przeciwności .. ale czy na pewno chcesz? Może ekstra loot nie jest tego wart, a lepiej wysłać championa na inna misję ? Wybory potrafią być ciekawe, ale przy tylko 5 championach nie są uciążliwe.