Netherlight Crucible

Netherlight Crucible

Od dawna wyczekiwany system rozwoju relików zostanie nam oddany już w patchu 7.3.0. Dla malkontentów będzie to kolejna warstwa RNG na zwariowanym już pod tym względem Legionie, jednak w najnowszym wydaniu mamy nad nim pewien poziom kontroli.


Obecne problemy z Traitami w Relikach.

Nie raz zadawaliśmy sobie pytanie "Dlaczego traity na niektórych relikach są tak dziwnie dobrane?". Czasem w całym rajdzie nie ma jednego reliku z naszym najlepszym traitem. Wszystko sprowadza się do mechaniki przypisania traitów do relików.
Każdy relik ma przypisany numer traita, przykładowo "5". Ten numer wskazuje, który trait z artefaktu zostanie zwiększony. Dlatego w rezultacie tak trudno stworzyć reliki, które były by atrakcyjne dla wszystkich.

Przykładowo, Frost Relic używany jest przez 8 specjalizacji.
Gdyby próbować stworzyć 'dobre' relici dla każdej z nich, wymagało by to do 8 osobnych, frost relików w całej instancji. W rezultacie cały proces byłby jeszcze bardziej frustrujący, ponieważ rajd byłby wypełniony Relikami z których tylko 1 lub 2 byłyby coś dla nas warte.



Czym jest Netherlight Crucible


Crucible pozwala na rozwój naszych relików. Każdy relik dostaje miniaturowe, 3-poziomowe drzewko talentów, generowane w dużej części losowo. Na trzecim poziomie wylosowane są dla konkretnego reliku 3 traity, z których jeden będziemy mogli wybrać. Ale po kolei:

Poziom 1: +5ilvl broni (zawsze)

Poziom 2: Pasywne talenty, generowane losowo

Przykładowe pasywne talenty z poziomu drugiego :

  • Twoje umiejętności zadające obrażenia mają szansę zadać dodatkowe obrażenia od Holy i odrobinę cię uleczyć
  • Otrzymanie obrarzen może spowodować odzyskanie pewniej liczby punktów życia przez 6 sec. Efekt nakłada się do 5 razy.
  • Twoje Versality jest zwiększone o 1750, gdy aktwyny jest Concordance of the Legionfall

O ile talenty te nie wyglądają zbyt atracyjnie, o tyle wybór jednego z nich warunkuje które Traity z poziomu trzeciego będziemy mieli dostępne.


Poziom 3: Losowe traity artefaktu

Początkowo developerzy planowali wprowadzenie po prostu drugiego, losowego traita do relików, już w patchu 7.2.0. Jednak rozwiązanie to nie było zbyt eleganckie. Losowy trait mógł być czymkolwiek i w praktyce "zepsuć" dobry relik, doborem drugiego, bezużytecznego.

Rozwiązanie zastosowane w Netherlight Crucible jest o tyle lepsze, że każdy relik praktycznie losuje 3 traity, a gracz wybiera jeden z nich, który chce użyć. Element losowości nadal pozostaje, jednak dostajemy nad nim nieco kontroli.





Wymagania

Prawdopodobnie zdążyliście zwrócić uwagę na ilustracjach, że zanim zdobędziemy dostęp do niższych poziomów talentów musimy znowu podnieść rangę naszego artefaktu.
Gdy tylko wydaje nam się, że to już prawie koniec uganiania się za Artifact Power, developerzy dorzucają kolejne kamienie milowe.

By odblokować poziom pierwszy (+5 ilvl), wystarczy zdobyć 52 Rangę artefaktu.
Da to nam dostęp do tego, pierwszego węzła na każdym reliku

Poziom 2 będzie wymagał od nas już trochę więcej pracy.
Ranga 60 wymagana jest dla poziomu 2, tylko dla pierwszego reliku,
Odblokowanie tych talentów dla relików w slotach drugim i trzecim wymagać będzie odpowiednio Rangi 63, oraz Rangi 66.

Wymagania dla Poziomu 3, oraz odblokowania w końcu dodatkowych traitów na relikach to:
Relik 1 : Ranga 69
Relik 2 : Ranga 72
Relik 3 : Ranga 75



Czym jest 4 slot ?

Dość spore zainteresowanie wzbudził na ekranie Netherlight Cricible 4 slot, zaraz obok relików.
Jest to poprostu okienko podglądu talentów dla reliku, bez potrzeby wkładania go w broń.
Jednak taką funkcjonalność prawdopodobnie wolelibyśmy 'mobilną', by móc sprawdzić relik na miejscu, w rajdzie, przy rozdawaniu lootu.


Bonusy z Netherlight Crucible nie będą działały w PvP