Nowy poziom levelowania!

Nowy poziom levelowania!

Już na tegorocznym Blizzcon zapowiedziane zostały zmiany w levelowaniu. Wraz z najnowszą aktualizacją serwerów PTR możemy wreszcie przyjrzeć się tym zmianom dokładniej. Okazuje się, że są one o wiele bardziej rozbudowane niż mogło się to wydawać na początku.


Skalowanie poziomu regionów.


Na Blizzcon deweloperzy zapowiedzieli, że skalowanie regionów do poziomu postaci jakie ma miejsce na Broken Isle i innych lokacjach Legionu, będzie zastosowane do całego świata WoW'a,
Jednak by zachować to poczucie robienia postępów, cała zawartość gry została podzielona na obszary, w których regiony będą skalowane od pewnego wymaganego poziomu do górnego limitu, który niekoniecznie jest poziomem maksymalnym.


Lokacje startowe (1-10)

Startowe lokacje poszczególnych ras, przeznaczone są dla postaci od poziomu 1 do 10. Jednak zawartość tych regionów nie będzie się skalować. Stanowią one pewien samouczek gry, postacie posiadają zaledwie pojedyncze umiejętności i niekompletny ekwipunek.

Lokacje podstawowe Azeroth (10-60)

Wszystkim pozostałym podstawowym lokacjom Azeroth przydzielony został pewien wymagany poziom, na którym można rozpocząć tam przygody. Dlatego na poziomie 10 nie odwiedzimy jeszcze Plaguelands. Jednak wszystkie one skalują się, aż do poziomu 60, co oznacza, że nasz Deathknight po ukończeniu kampani startowej, może swobodnie kontynuować przygodę w Westfall lub Barrens.

The Burning Crusade & Wrath of the Lich King (58-80)

Tutaj zaczyna robić się ciekawiej. Z początku mamy wybór czy zaczniemy od Hellfire Peninsula, czy jednak od Borean Tundra lub Howling Fjord. Podobnie jak w podstawowych lokacjach Azeroth, także i tutaj natkniemy się na progi wymaganego poziomu, by zacząć przygody w poszczególnych lokacjach.
Wymienione lokacje startowe wymagają poziomu 58, ale kolejne mają już wyższe progi, aż do wymaganego poziomu 67 dla regionów Shadowmoon Valley, Netherstorm, Icecrown, oraz Strompeaks. Należy zauważyć, że wszystkie te lokacje skalują się do poziomu 80, z którego osiągnięciem może być problem eksplorując zawartość zaledwie jednego dodatku (chyba, że ktoś pokusi się o dungeony), jednak osiągając poziom 67 otwiera nam się pełny dostęp do obu kontynentów.


The Cataclysm & Mists of Pandaria (80-90)

Podobnie jak w poprzednim przedziale, mamy tutaj wybrór między przygodą w Pandari, a lokacjami dodatku The Cataclysm w Azeroth. Podobnie także progi wymaganego poziomu do kolejnych regionów zostały podzielone od początkowych (80-90), do końcowych (84-90).

Warlords of Draenor (90-100)

W tym przedziale mamy do dyspozycji lokacje zaledwie jednego dodatku, ze względu na świeży charakter Legionu. Jednak dzięki nowej technologi skalowania się regionów, nie musimy uciekać z lokacji zaraz po tym, gdy nasz poziom będzie pozwalał na przejście do kolejnych, bardziej opłacalnych krain. Deweloperzy wspomnieli w czasie Blizzconu, iż w przyszłości zawartość tych dodatków może trafić we współdzielony przedział poziomów.


Poprawa poziomu trudności levelowania!


W tym momencie moglibyśmy zakończyć, gdyż kończą się tutaj informacje oficjalne. Jednak w czasie kilku krótkich przygód na serwerze PTR, wyszły na jaw dodatkowe, o wiele bardziej ekscytujące zmiany!

Zwiększone HP przeciwników

Przeciwnicy na serwerze PTR nie padają już od 1 lub 2 ciosów. Moja postać musiała wykonać pełną rotację umiejętności, czasem czekając kilka sekund na odnowienie CD zanim pokonała choćby przygodnego jelenia. Po krótkim śledztwie okazało się, że zmiany te obejmują całą zawartość gry od wczesnych poziomów 10+, aż do poziomu 100. Rozgrywka na wszystkich poziomach przypomina to, na co natknęliśmy się na Broken Isles w czasie levelowania Legionu.

Choć doświadczenie za przeciwników oraz ich obrażenia nie zostały zmienione, fakt że musimy walczyć z nimi niemal 4 razy dłużej znacząco urozmaica rozgrywkę.


Ciekawą konsekwencją tych zmian jest proporcjonalne utrudnienie dungeonów. Zarówno Trash jak i Bossy mają zwiększone HP co wydłuża walkę oraz pozwala przeciwnikom na użycie pełnego wachlarza ich umiejętności.


Osłabienie przedmiotów

Dodatkową zmianą jest osłabienie statystyk przedmiotów. Dotyczy to zarówno normalnych przedmiotów z dungeonów i questów, jak i Heirloomów.




Komentarze

drakkai 8. Grudzień 2017 - 11:01
Bardzo się cieszyłem na skalowanie regionów - myślałem, że minie uciążliwe levelowanie DPSem, kiedy to co chwile trzeba było zmieniać lokacje po zrobieniu kilku dungeonów. Ale teraz widzę, że muszę wbić 110 na jak największej liczbie postaci przed nowym dodatkiem bo zwiększenie HP zarówno zwykłych mobów jak i całego inwentarza w dungeonach spowoduje tylko niepotrzebne wydłużenie tego procesu. No i jeszcze to osłabienie statystyk przedmiotów. To wcale nie urozmaica rozgrywki jeśli ze zwykłym jeleniem trzeba będzie walczyć 4x dłużej ...
Osłabiając przedmioty i wydłużając dungeony Blizzard chyba chce wyrównać szybkość levelowania przez questy i random dungeony.