Podsumowanie Q&A

Podsumowanie Q&A

W ostatni czwartek Ion Hazzikostas ponownie odpowiadał na bieżące pytania graczy. Choć znowu wiele pytań było powtórkami z przeszłości lub należały do kategorii "dlaczego w WoW jest tyle RNG", wybraliśmy dla was parę ciekawszych informacji.


Jak będzie wyglądać ulepszanie Legendarek do poziomu 1000 gdy wyjdzie nowy rajd?

W zasadzie dokładnie ten sam sposób jak w przeszłości. Deweloperzy starają się, by przedmoty wymagane do ulepszenia mogły być pozyskane z większej ilości źródeł, ale w gruncie nic się nie zmieni.


Czy wraz z patchem 7.3.5 przedmioty Legendarne staną się w jakiś sposób bardziej dostępne?

Nie. Obecny system działa w sposób zadowalający.


Czy są jakieś plany na balans specjalizacji przed rajdem Antorus?

Nie. Obecnie deweloperzy są w zasadzie zadowoleni z reprezentacji specjalizacji w Tomb of Sargeras.

Tymczasem czekamy na pierwsze tygodnie rajdu, które zweryfikują obecny balans, wtedy zmiany są niewykluczone.


Czy są jakieś plany redukowania starych bonusów setowych? Konieczność noszenia w niektórych przypadkach 6 przedmiotów setowych wydaje się zła.

Ion zgadza się z taką oceną. 6 przedmiotów setowych, plus 2 Legendarne blokują większą część ekwipunku i sprawiają, że wiele przedmiotów które otrzymujemy lub znajdujemy staje się bezużyteczna.

Jednak na chwilę obecną nie mają dobrego rozwiązania. Wyłączanie bonusów setowych z poprzednich rajdów raczej nie wchodzi w grę, jednak cały czas zastanawiają się nad najlepszym rozwiązaniem problemu.


Co z tą, obecną filozofią gdzie bonusy setowe wymuszają konkretne buildy (przykładowo Havoc Tier20-21) i czy zobaczymy powrót to uniwersalnych bonusów jak na przykład Havoc Tier19.
Redakcja:
Tier 19 : Mask of Second Sight
Tier 20 : Demonbane Faceguard
Tier 21 : Felreaper Hood

Generalnie deweloperzy starają się znaleźć gdzieś pośrodku. Demon Hunter był nową klasą i gracze dopiero szukali odpowiedniego sposobu gry. Dlatego bonusy nie były skoncentrowane na umiejętnościach. Jednak bonusy setowe maja na celu właśnie urozmaicenie gry w jakiś sposób w czasie gdy gracz go używa. Ion przyznał, że być może posuneli się zbyt daleko w tym przypadku, gdy gracze czują się zobowiązani do używania konkretnego zestawu talentów, konkretnych legend itd. W przyszłości postarają się lepiej je zaprojektować, ale nie spodziwajmy się bonusów czysto pasywnych.


Czy 'Mythic Dungeon Invitational' dał deweloperom lepsze spojrzenie na potrzeby klas, czy potrzebują lepszego utility lub umiejetnosci defensywnych ?

Na pewno. Ion wyraził też nadzieję, że także gracze nauczyli się także paru sztuczek i nauczą się doceniać umiejętności swoich postaci; Enslave Demon warlocka, Shroud of Concealment roguea, Spell Reflection warriora. W rzeczywistości chcieli by rozdać więcej takich drobnych umiejętności dla wszystkich klas, każda z nich oferowała coś specjalnego, otwierającego ciekawe, taktyczne zagrywki.

W idealnym świecie nie wybierali byśmy klas ze względu na to co potrzebujemy, ale mając grupę obierali odpowiednią taktykę.

Oczywiście są także szersze kategorie, jak Immunities, które zawsze są żywo dyskutowane, a które być może są obecnie zbyt powszechne. Jest Battle Ress i jego rola w dungeonach, która nieco ograniczyła różnorodność klas, ale jest to większy problem w dungeonach, lepiej rozwiązany w rajdach.


Co z nagrodami za misje followerów na poziom 950? Obecnie nagrody nie są wcale lepsze, a koszt ich jest niemal dwukrotnie większy ?

Redakcja:
W chwili gdy czytacie ten artykuł, nagrody są już ulepszone, a koszt Order Resources obniżony.


Czy ulepszenie do gwizdka na Argus mogło by być Account-Wide?

Redakcja:
Ponownie, ta zmiana jest już live na serwerach.

Ion skorzystał z sytuacji by zachęcić graczy do dawania podobnych sugestii w przyszłości na forum lub choćby twitterze.


Czy sezony PvP zawsze będą zsynchrnonizowane z patchami?

Generalnie to nie jest zasadą, jednak nie wydaje się fair wprowadzanie większych zmian w klasach w środku sezonu. Podobnie sezony startują w okolicach wypuszczania nowych rajdów, by nowe nagrody i przedmioty mogły być wprowadzone dla wszystkich graczy mniej więcej w tym samym czasie.


Czy zobaczymy jeszcze ciąg dalszy historii z Sylvanas i Greymanem?

Ion zapewnia, że nie jest to koniec i kawałek, który zobaczyliśmy w Stormheim nie został zapomniany. Jednak w Warcaft jest wiele historii i wiele postaci i nie chcieliby skupiać się tylko na kilku z nich.

Redakcja:
Wygląda na to, że historie takie jak te, to są jedynie rozdziałami wielkiej historii a Azeroth, ukazującymi epizodyczne wydarzenia mające miejsce w trakcie tego dodatku i wcale nie kończące się tutaj. Kontynuacji tych wątków możemy zapewne spodziewać się w dalszej przyszłości.
Choć prawdopodobnie jest to koniec wątku Legionowego, Sylvanas i jej nieumarli dalej będą zmagać się z Worgenami Greymane'a.


Czy w przyszłości będziemy mogli latać nad Argus?

Nie. Argus został zbudowany w specyficzny sposób który pozwolił na utrzymanie atmosfery tego miejsca. Znajdujemy się na oderwanych fragmentach całej planety.

Przystosowanie Argus do latania jest technicznie niemożliwe i była to świadoma decyzja.


Co myślicie o aktualnym stanie systemu Active Mitigation? Niektóre tanki mogą utrzymać je 100% czasu (druidzi), podczas gdy innym daleko do tego (paladyni).

Ion zgadza się, ze głównym wyzwaniem przed tankiem jest pozycjonowanie bossa lub addów w sposób który pozwala reszcie zespołu optymalnie pokonać go.

Jeżeli trudność walki polega tylko na tym, czy tank będzie miał dostępne umiejętności Active Mitigation w odpowiednim momencie, to znajdujemy się w nieodpowiednim miejscu.

Uptime umiejętności defensywnych jest żywo dyskutowaną sprawą i deweloperzy mają nadzieję na opracowanie mechanik, które będą ciekawsze i nie tak kontrowersyjne.


Czy deweloperzy żałują usunięcia czegoś w trakcie wielkiej wycinki umiejętności przed Legionem? Czy chcieli by przywrócić niektóre z umiejętności ?

Tak. Już w patchu 7.1 wszyscy hunterzy odzyskali pułapki, a rogue Shroud of Concealment. Ion uważa, ze za bardzo skupili się wtedy na ograniczaniu ogólnej liczby umiejętności. W gruncie rzeczy chodziło o uformowanie eleganckiego arsenału umiejętności który nie przytłaczał by gracza w prostej rotacji, ale umiejętności jak choćby Shroud of Concealment nie należą do takich.

Dlatego w przyszłości możemy oczekiwać powrotu bogatszych zestawów umiejętności typu Utility, jednak chwilowo bez przykładów.


To na razie tyle. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia całego materiału w języku angielskim, gdzie Ion często poświęcał więcej czasu na omówione zagadnienia, których treści nie zawsze zostały umieszczone w całości.