Skalowanie świata z ilvl ? Już live!

Skalowanie świata z ilvl ? Już live!

Od wprowadzenia patcha 7.2 otwarty świat Broken Isles miał być skalowany w górę, by utrzymać pewien poziom wyzwania stawianego przez spotkanych przeciwników. Jednak gracze zauważyli, że zaczęło dziać się coś więcej.


Użytkownicy Reddit szukając nieudokumentowanych zmian, badali skalowanie świata i doszli do zaskakujących wyników. Gracze o różnym poziomie ekwipunku obserwują inny poziom HP tych samych przeciwników.
Tak jak świat skalował się z początku do poziomu postaci, teraz skaluje się do poziomu twojego wyposażenia.
Zdjęcie z siebie już pojedynczego przedmiotu obniża HP przeciwników.

Odkrycie to wywołało konsternację wśród graczy, którzy w końcu oczekują, że lepszy sprzęt pomaga w eksploracji świata, a nie powoduje, że staje się to trudniejsze.


Na pytanie o te zmiany odpowiedział Watcher w dość obszernej wypowiedzi.


W skrócie, zmiany były zamierzone, ale poziom skalowania był nieco zbyt stromy.

Wraz z lepszym ekwipunkiem gracze powinni czuć się silniejsi, to nie ulega wątpliwości; jednak nie po to Broken Isles skaluje się do poziomu 110, by po kilku miesiącach wszystkie wyzwania były mimo to trywialne.
Dlatego Blizzard wprowadził skalowanie wraz ilvl, by nieco wygładzić krzywą poziomu trudności.
Na każde 5% ulepszenia ekwipunku, świat staje się 1-2% trudniejszy. Dzięki temu w trakcie dodatku gracz zamiast stawać 400% silniejszy względem świata w ciągu dodatku, będzie silniejszy tylko o 250%.

Watcher wyjaśnił ponadto, że zmiany te nie zostały ogłoszone wcześniej, ani nie zostały opisane w Patch Notes celowo. Działo się tak jednak nie po to by fakt ten ukryć (jak można ukryć coś przed milionami graczy?), a pozwolić nam odkryć ten system w sposób naturalny.
Feedback na podstawie samej idei pomysłu mógłby być nie miarodajny, gdy gracze kierują się tylko domysłami, a nie własnymi doświadczeniami. Opinie graczy, którzy już doświadczyli tego systemu są o wiele bardziej wartościowe.