Tajemnice Suramaru

Tajemnice Suramaru

Suramar jest starożytnym miastem, zamieszkiwane przez Nightborne. Rasa ta wywodzącą się od Kaldorei, przez ostatnie 10.000 lat przeszła unikatowe zmiany. Poznanie historii tej lokacji i kultury jej mieszkańców jest przygodą dla postaci na maksymalnym poziomie.


Kaldorei Suramaru

Zanim przejdziemy do samej lokacji, warto wspomnieć o różnych rodzajach elfów, z którymi się spotkamy.

Night Elfy: Jest to znana nam, podstawowa forma Kaldorei. Spotkamy ich głównie na obrzeżach Suramaru. Zamieszkują oni głównie Val'sharah jednak od czasu do czasu zapuszczają się do tej lokacji. Znajduje się tutaj także forteca jedej z frakcji Night Elfów, Moon Guard.

Nightborne: 10.000 lat temu mieszkańcy Suramaru, stworzyli dla siebie nowe źródło magii, Nighwell i odgrodzili się od świata zewnętrznego (wówczas, atakowanego przez Burning Legion) magiczną kopułą. Od tego czasu ich wygląd przeszedł niezwykłe zmiany, a oni sami stali się uzależnieni od sąsiedztwa Nightwell i jej magii.

Nighfallen: Jedną z najstraszniejszych kar dla Nighborne jest wygnanie poza schronienie kopuły i spoza wpływu Nightwell. Nightborne "usychają", a ich życie poza kopułą obraca się wokół poszukiwania tych drobin magii, które można odaleźć poza granicami głównego miasta, w postaci rzadkich kryształów.

Whitered: Nightfallen mogą utrzymać się ze skąpych resztek magii, przez czas dłuższy lub krótszy zależnie od ich zaradności lub czystego szczęścia. Jednak prędzej czy później nadchodzi czas gdy nie znajdą odpowiedniej ilości życiodajnej magii. Ich głód bierze nad nimi górę i popadają w szaleństwo. Gdy Nightborne popadnie w ten stan, nie ma dla niego żadnego, znanego lekarstwa.

Fal'dorei: Niegdyś byli to Kaldorei, wygnani spod kopuły Suramaru. Na skutek wypadku spaczeni przez magię, stali się pół elfami, pół pająkami.




Frakcja The Nighfallen

Przygodę w Suramar rozpoczynamy poznając Thalyssrę, nightfallen wygnaną z Suramar, za spiskowanie przeciw Elisande. Elisande jest władczynią Suramar, która weszłą w ugodę z Gul'danem i Burning Legionem.

Thalyssra oraz jej sojusznicy stanowią frakcję The Nighfallen, z którą będziemy wspólnie pracować nad infiltracją głównego miasta.
Główna linia fabularna tej lokacji jest ograniczona postępami naszej reputacji z The Nighfallen, której zdobywanie początkowo jest głównym motorem naszych działań w lokacji.

Nie trzeba chyba wspominać, że reputacja odblokowuje także dostęp do ekwipunku, zabawek i innych różności oferowanych przez Thalyssrę.



Ancient Mana

Nightfallen nie mogą żyć bez stałego źródła magi. Możemy je zodbywać dla nich w przeróżnej postaci; Kryształów, Arcwine (rodzaj wina z Suramar, wysoko nasączonego magią), w ograniczonej ilości od Withered oraz wielu innych. Magia ze wszystkich tych źródeł dla naszej wygody zostaje przekonwertowana na uniwersalny zasób Ancient Mana, który jest podstawową walutą w kontaktach z Nighborne, oraz Nighfallen.

Limit Ancient Mana
Ilość Ancient Mana jaką możemy ze sobą nosić jest ograniczona. Początkowo jest to koło 300 jednak z postępami fabuły, oraz odkrywaniem sekretów, możemy ten limit podnieść nawet do 2000.
Istnieje w Suramar 5 przedmiotów, które po odnalezieniu i użyciu zwiększają ilość Ancient Mana jaką możemy nosić o 100 każdy.
Kel'danath's Manaflask, Enchanted Burial Urn, Infinite Stone, Volatile Leyline Crystal, Kyrtos's Research Notes.


Źródła reputacji

Misje fabularne
Posuwanie fabuły naprzód, poza standardowymi nagrodami, podwyższa naszą reputację. Jednak jest to źródło dość ograniczone i sprowadza się do jednorazowego wykonania questów.

Codzienna dawka Ancient Mana (3x 50 reputacji)
Jak już wspomniałem, Nightfallen nie mogą żyć bez ciągłych dawek Magii. Każdy z trzech głównych NPC frakcji Nightfallen, posiada wskaźnik pragnienia magii, który możemy podładować dając im 50 Ancient Mana.
NPC którego wskaźnik spadnie do zera, nie jest w stanie z nami rozmawiać dopuki nie dostanie swojej dawki, jednak w zamian za nią dostaniemy 50 reputacji, od każdego NPC

World Questy (50-250 reputacji)
Wszystkie World Questy na terenie lokacji Suramaru dają nam pewną ilość reputacji. Wraz z postępami lini fabularnej, oraz ukończeniem pobocznych historii w Suramar będziemy mieć dostęp do większej ilości i większej róźnorodności World Questów.

Withered Training (200-425 reputacji)
Na pewnym etapie fabuły odblokowany zostaje scenariusz trenowania Armii Withered. W scenraiuszu tym przemierzamy z naszą armią podziemia Falanaar zdobywając skarby oraz 'punkty'.
Punkty zdobyte za pokonanych przeciwników, bezpośrednio przekładają się na ilość reputacji jaką dostaniemy pod koniec.

Leyline Bling (750 reputacji)
Wraz ze stworzeniem Nightwell, okoliczni mieszkańcy nie potrzebowali już dotychczasowego źródła magi. Przekaźniki naturalnej magi ( Leyline ) w okolicach głównego miasta, zostały zapomniane i opuszczone.
Przypadkowo odkryta centrala tych przekaźników w Shal'Aran przypominała Thalyssrze o tej zapomnianej technologi.
Do nas teraz należy odnalezienie i reaktywacja wszystkich przekaźników, ukrytych w podziemnych placówkach.

Do uruchomienia każdego przekaźnika, będziemy potrzebować pewnej ilości Ancient Mana (100-250) jednak za nasze postępy zostaniemy nagrodzeni ulepszoną zdolnością zbierania Ancient Mana, oraz polepszeniem reputacji.





Historie poboczne

W całej lokacji Suramaru jest 5 pobocznych linii fabularnych, które możemy wykonać bez czekania na postępy głównych misji. Poza odblokowaniem dodatkowych World Questów, nagradzają nas one bardzo dużą ilością Artifact Power.
Do misji tych nie jesteśmy doprowadzeni jednak za rączkę. Sami musimy odkryć ich punkt startu.

Breaking the Lightbreaker
Towarzyszymy pewnej Łowczyni Demonów w misji zabiciu dowódcy demonów w lokacji Felsoul Hold.

Moon Guard Stronghold
Pomagamy ostatnim ocalałym w twierdzy Night Elfów, Moon Guard.

Tidying Tel'anor
Pewien elf w zmaga się z duchami przeszłości.

Eminent Grow-main
Grupa elfów z Val'Sharah tworzy przyczółek w Suramar. Ukończenie tej linii fabularnej odblokowuje kolejną, ukrytą, która poprowadzi nas aż do ZOO w Suramar ;-)

Jandvik's Jarl
Wioska Vrykuli zmaga się z Nagami.

Przygotowałem mapkę z oznaczonymi lokacjami tych linii fabularnych, oraz punktem pierwszego zadania.




Plan Głównego Suramaru

Gdy po raz pierwszy trafimy do głównego Suramaru, możemy poczuć się nieco zagubieni. Dlatego przygotowałem prosty opis, który powinien pomóc nam w nawigacji.


Gdy po raz pierwszy trafimy tu będziemy poruszać się tylko w zachodniej części Suramaru górnego (kolor źółty).

Dopiero gdy nasza reputacja będzie odpowiednio wysoka, Thalyssra wyśle nas to znajomych w centralnej, dolnej części. Po raz pierwszy spotykamy ich na schodach między częścią górną a dolną. Jest to jedyny punkt gdzie swobodnie możemy przemieszczać się między tymi poziomami.
W budynku zachodnim, przylegającym do schodów (Sanctum of Order) ukryty jest portal do Shal'Aran. W środku jest także "magiczna winda".
Warto zapamiętać tą lokację.

Następna część linii fabularnej będzie miała miejsce w zachodniej części miasta dolnego (The Waning Crescent), a po pewnym czasie takze we wschodniej części miasta górnego (Twilight Vineyards).

Dopiero gdy zdobędziemy reputację na poziomie 8.000 Honored, linia fabularna rozwinie się do wschodniej części miasta dolnego.
Ta część miasta jest bardzo dobrze strzeżona i pełna Elitarnych przeciwników. Wszelkie zadania w tej części miasta powinny być traktowane, jako zadania grupowe. Nie bójcie się zapytać o pomoc.

Kanał Wodny
Gdy poruszamy się po dolnym mieście warto zwrócić uwagę na kanał wodny przecinający całe miasto.
Jeżeli użyjemy naszego Azure Water Strider, z łatwością będziemy mogli przemieszczać się przez miasto nie niepokojeni przez czuwających strażników.
Kanał ten jest także dobrym punktem wejścia do zachodniej części miasta (Court of Stars), a w przypadku ściągnięcia uwagi strażników, doskonałym miejscem do ucieczki.